برگزاری شب خاطره «شهید اصغر پاشاپور» در سنندج
کد خبر: 3948634
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵

برگزاری شب خاطره «شهید اصغر پاشاپور» در سنندج

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان از برگزاری شب خاطره «شهید اصغر پاشاپور» از شهدای مدافع حرم و هم‌رزم حاج قاسم سلیمانی به همت حوزه هنری استان کردستان در سنندج خبر داد.

به گزارش ایکنا از کردستان، امین مرادی، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان امروز، 30 دی‌ در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان کردستان اظهار کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و به تصویر درآوردن زندگی ایثارگرانی که برای عزت و اقتدار نظام اسلامی و مبارزه با دشمنان قسم خورده انقلاب و خنثی‌سازی توطئه‌های آنان برای ضربه زدن به کشور عزیزمان ایران اسلامی پا در عرصه نبرد و جهاد گذاشتند و شگفتی‌ساز شدند.

وی با اشاره به اینکه شهید پاشاپور از خانواده‌ای متدین و انقلابی و اهل شهرستان بیجار بوده که به دلیل مهاجرت خانواده در شهر ری ساکن شدند، افزود: پدر شهید اصغر پاشاپور از جانبازان دوران دفاع مقدس بوده که علاوه بر شهید اصغر پاشاپور دو عضو دیگر خانواده خود را هم تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

رئیس حوزه هنری استان کردستان بیان کرد: شهید اصغر پاشاپور که بیشتر او را با همراهی سردار قاسم سلیمانی در چند ثانیه فیلم از میان مدافعان حرم می‌شناسند، یک ماه بعد از شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در حلب توسط تروریست‌های تکفیری به شهادت رسید.

وی ادامه داد: شهید اصغر پاشاپور، مستشار نظامی رزمندگان دفاع وطنی سوریه و فرمانده قرارگاه عملیاتی شمال سوریه بود که حدود هشت سال به منظور مقابله با تروریست‌های تکفیری داعش و احرارالشام در این جبهه حضور فعال داشت و عمده آموزش‌های رزمندگان سوری بر عهده او بود. پیکر مطهر او که از سوی تروریست‌های تکفیری ربوده شده و سر از بدنش جدا شده بود، همزمان با اولین شب از ماه رجب و مصادف با پنجم اسفند ماه ۹۸ به کشور بازگشت و با استقبال گسترده مردم قدرشناس کشورمان در شهرری به خاک سپرده شد.

مرادی بیان گفت: پدر شهید به همراه خواهر شهید و تعدادی از بستگان، دوستان و همرزمان و خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر با حضور در این مراسم خاطراتی از خصوصیات و ویژگی‌های این شهید را روایت می‎کنند.

رئیس حوزه هنری استان کردستان اظهار کرد: زنده نگه داشتن نام ویاد شهیدان یک وظیفه عمومی و یک تکلیف است که باید با بهترین شیوه به دور از هرگونه تحریف با زبان هنر به واسطه تأثیرگذاری آن انجام گیرد.

وی اظهار کرد: شب خاطره شهید پاشاپور ساعت 16 روز چهارشنبه 15 بهمن به عنوان برنامه شاخص این کمیته در ایام دهه مبارک فجر با مشارکت صداوسیمای مرکز کردستان، بنیاد شهید و امور ایثارگران، اداره کل تبلیغات اسلامی، سپاه بیت‌المقدس کردستان و بسیج سپاه ناحیه سنندج، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در محل سالن همایش‌های صدا‌و‌سیما برگزار می‌شود.

گفتنی است؛ این رزمنده جبهه مقاومت ساکن شهر ری و از اولین نفراتی بود که به همراه حاج قاسم سلیمانی به منظور دفاع از حرم اهل بیت(ع) به سوریه رفت و در نهایت روز 13 بهمن‌ماه ۱۳۹۸ پس از گذشت یک ماه از شهادت سردار سلیمانی در حلب سوریه به فرماندهان و همرزمان شهید خود پیوست.

انتهای پیام
captcha