معرفی جوان کارآفرین کمتر از پرداختن به مسئله موشکی کشور نیست
کد خبر: 3948886
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲

معرفی جوان کارآفرین کمتر از پرداختن به مسئله موشکی کشور نیست

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به اینکه پرداختن به جوانی که زمینه اشتغال خود و دیگران را فراهم کرده است؛ کمتر از پرداختن به مسئله موشکی کشور نیست، گفت: معرفی و شناساندن جوانانی که پای در عرصه تولید و اشتغال گذشته‌اند یکی از اولویت‌های مهم در میدان جهاد اقتصادی و عرصه اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش ایکنا از کردستان، سردار محمد زهرایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور امروز، یکم بهمن‌ماه در مراسم امضای تفاهم‌نامه بسیج سازندگی با کمیته امداد، اظهار کرد: فضا برای سرمایه‌گذاری و اشتغال جوانان باید هموار و موانع اشتغالزایی جوانان نیز مرتفع شود.

وی با اشاره به اینکه عرصه مبارزه امروز، متفاوت‌تر‌ از دوران دفاع مقدس است، افزود: امروز جوانان تلاشگر گروه‌های جهادی عرصه جهاد اقتصادی هستند که در این راستا باید این جوانان را حمایت و پشتیبانی کنیم تا در این میدان کارزار همچون دوران دفاع مقدس پیروز میدان شوند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با اعلام اینکه عرصه دفاع مقدس نوین نیاز به یک باز تعریف جدید دارد، بیان کرد: در این راستا باید تولیدکنندگان و کارآفرینان به ویژه قشر جوان را با استفاده از فضای مجازی، رسانه‌های گروهی و صدا و سیما به تمام افراد جامعه بشناسانیم.

وی با اشاره به اینکه پرداختن به جوانی که زمینه اشتغال خود و دیگران را فراهم کرده است؛ کمتر از پرداختن به مسئله موشکی کشور نیست، ادامه داد: معرفی و شناساندن جوانانی که پای در عرصه تولید و اشتغال گذشته‌اند یکی از اولویت‌های مهم در میدان جهاد اقتصادی و عرصه اقتصاد مقاومتی است.

زهرایی افزود: امروز با امضای این تفاهم‌نامه بسیج سازندگی کشور و کمیته امداد در کنار هم قرار می‌گیرند تا با بهره‌گیری از امکانات و توانمندی‌های خود، زمینه شکوفایی بخش اشتغال محرومان در استان کردستان را فراهم کنند.

وی گفت: بسیج بزرگترین شبکه مویرگی و انسانی جهان را دارد، که از این ظرفیت تاکنون به طور کامل و خوب بهره‌برداری نشده است که با کمیته امداد امام خمینی(ره) به عنوان یک نهاد انقلابی دارای اهداف و کار مشترک هستیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور، جامعه هدف کمیته امداد(ره) را مظلوم‌ترین، مستضعف‌ترین، محروم‌ترین و باعزت‌ترین مردم دانست و افزود: کار کردن برای این قشر محروم برای ما هم عزت، شرف و آبرو و ذخیره برای آخرت را می‌آورد.

وی بیان کرد: کار کردن در سنگر ایجاد اشتغال برای محرومان یک کار بسیار متعالی است، چه خوب است که ما در این سنگر امروز در کنار هم قرار گرفته‌ایم و امیدواریم بتوانیم به حل مشکلات این عرصه کمک کنیم.

زهرایی با اشاره به اینکه 9 استان کشور به عنوان استان پایلوت اجرای طرح اشتغال محرومان انتخاب شده‌اند، ادامه داد: در این راستا این استان‌ها باید در کنار اجرای طرح، آسیب‌ها و مشکلاتی که در طول اجرا با آن برخورد می‌کنند، را نیز مورد ارزیابی قرار دهند تا در شیوه‌نامه کلی اجرای طرح این مشکلات مرتفع شود.

وی تأکید کرد: تمام اقشار و گروه‌های بسیج در اجرای این شیوه‌نامه مشارکت فعالانه داشته باشند چراکه این مشارکت و بهره‌گیری از این ظرفیت زمینه‌ساز انجام یک کار انقلابی وسیع به برکت خون پاک شهید سلیمانی خواهد بود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور به روند نزولی کرونا در کشور اشاره کرد و یادآور شد: در یک بازده زمانی کوتاهی با بسیج مردمی آن هم در دورانی که کرونا در سطح جهان روند صعودی دارد، ملت ایران توانست این روند را نزولی کند که این نشان‌دهنده کار انقلابی است لذا در کنار شکرگزاری این امر باید برای استمرار و استقامت آن تلاش کنیم تا بتوان این روند را حفظ کنیم.

انتهای پیام
captcha