جهاددانشگاهی کردستان توانایی مناسبی در زمینه پژوهش‌های علمی دارد
کد خبر: 3949023
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰

جهاددانشگاهی کردستان توانایی مناسبی در زمینه پژوهش‌های علمی دارد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان با بیان اینکه جهاددانشگاهی استان کردستان توانایی خوبی در زمینه پژوهش‌های علمی دارد، گفت: در چند سال گذشته طرح‌های پژوهشی دولت در استان توسط این نهاد انجام شده که کاملا مطلوب و علمی بوده است.

به گزارش ایکنا از کردستان، بهرام نصرالهی‌زاده، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان امروز، دوم بهمن‌ماه در دیدار با رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان ضمن تبریک به مناسبت انتصاب رئیس این نهاد علمی، اظهار کرد: جهاددانشگاهی یک نهاد علمی است که توانسته است خدمات ارزنده‌ای به کشور ارائه دهد.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی استان کردستان توانایی خوبی در زمینه پژوهش‌های علمی دارد، افزود: در چند سال گذشته طرح‌های پژوهشی دولت در استان توسط این نهاد انجام شده که کاملا مطلوب و علمی بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان به ورود جهاددانشگاهی به بحث توت فرنگی اشاره کرد و گفت: استان کردستان قطب اصلی تولید توت فرنگی در ایران است در این راستا جهاددانشگاهی برای پیشبرد اهداف خود باید با سایر مراکز علمی استان که در این زمینه فعالیت تحقیقاتی را انجام داده‌اند، هم‌افزایی لازم را داشته باشد، ما نیز از آنها حمایت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه اجرای پروژه‌های پژوهشی توسط جهاددانشگاهی کردستان کاملا اثربخش و مفید است، بیان کرد: در چند سال گذشته طرح‌های پژوهشی مختلف دولت در استان کردستان توسط جهاددانشگاهی انجام شده است که همه آنها مطلوب و قابل دفاع بوده است.

نصرالهی‌زاده در ادامه به طرح کلینیک روستایی اشاره کرد و ادامه داد: این طرح توسط مراکز تحقیقاتی دیگر استان‌ها انجام می‌شود ولی در کنار این مهم جهاددانشگاهی استان کردستان باتوجه به اینکه تجربه انجام طرح مشاغل خانگی را دارد، می‌تواند در این زمینه به این طرح نیز کمک کند.

وی در پایان با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی یک نهاد علمی است، یادآور شد: دولت تا آنجایی که بتواند از جهاددانشگاهی و طرح های علمی که انجام می‌دهد، حمایت می‌کند.

توجه به جهاددانشگاهی یک سرمایه‌گذاری است

اکبر اسدی، رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان در ادامه این نشست گفت: جهاددانشگاهی از لحاظ علمی توانایی های زیادی دارد که توانسته است خدمات مفیدی در حوزه‌های مختلف ارائه دهد.

وی با بیان اینکه دولت باید از توانایی‌های جهاددانشگاهی استفاده کند، افزود: جهاددانشگاهی با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌هایی که دارد می‌تواند در جامعه اثربخشی بالایی داشته باشد.

اسدی با بیان اینکه استان کردستان زمانی در مسیر رشد و توسعه قرار می‌گیرد که همگرایی و هم افزایی در آن مشاهده شود، افزود: جهاددانشگاهی همیشه برای کشور دارای خیر و برکت بوده و بر همین اساس برای گسترش فعالیت‌های خود نیازمند حمایت‌های بیشتر است.

رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان گفت: جهاددانشگاهی باتوجه به تخصص و تعهدی که دارد با کمترین هزینه بیشترین راندمان را برای کشور داشته است.

اسدی با تأکید بر اینکه توجه به جهاددانشگاهی یک سرمایه‌گذاری است، افزود: نگاه و روحیه جهادی در جهاددانشگاهی موجب شده که این نهاد علمی برای رشد و توسعه همه جانبه در جامعه با کمترین هزینه تلاش ‌کند.

رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان در پایان یادآور شد: استان کردستان دارای ظرفیت‌های خوب برای فعالیت است و جهاددانشگاهی هم با توجه به توانمندی‌هایش در حوزه‌های پژوهشی، آموزشی، فرهنگی و اشتغال و کارآفرینی آماده همکاری با مسئولان استان در جهت رشد و توسعه استان است.

انتهای پیام
captcha