اجرای ۱۲ طرح بوم‌گردی در کردستان
کد خبر: 3949516
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲

اجرای ۱۲ طرح بوم‌گردی در کردستان

معاون سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: در حال حاضر ۱۲ طرح بوم‌گردی با حجم سرمایه‌گذاری بیش از ۴۵ میلیارد ریال در استان در حال اجرا است.

به گزارش ایکنا از کردستان به نقل از روابط عمومی اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان، حمید اسکندری، معاون سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان امروز، پنجم بهمن‌ماه اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود کردستان در زمینه صنعت توریسم، به ویژه در زمینه گردشگری روستایی، با توسعه بوم‌گردی‌ها می‌توان این صنعت نیمه جان را دوباره احیا کرد.

وی افزود: در حال حاضر ۱۲ طرح بوم‌گردی با حجم سرمایه‌گذاری بیش از ۴۵ میلیارد ریال در استان کردستان در حال اجرا است.

معاون سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان به پراکندگی احداث اقامتگاه‌های در حال اجرا در استان اشاره کرد و افزود: ۵ اقامتگاه در شهرستان سنندج، ۳ اقامتگاه در شهرستان سروآباد، ۳ اقامتگاه در شهرستان کامیاران و یک مورد در شهرستان مریوان در حال اجرا هستند که می‌توانند میزبان بیش از ۴۰۰ نفر گردشگر باشند.

وی یادآور شد: با افتتاح و راه‌اندازی طرح‌های بوم‌گردی و افزایش زیرساخت‌های گردشگری در سطح استان، شاهد ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و رونق گردشگری در منطقه خواهیم بود.

انتهای پیام
captcha