سنت و سیره پیامبر(ص)؛ الگویی همیشگی برای مقابله با دشمنان
کد خبر: 3949687
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲

سنت و سیره پیامبر(ص)؛ الگویی همیشگی برای مقابله با دشمنان

سرپرست مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با بیان اینکه در آستانه دهه فجر دشمنان نظام و انقلاب از هر ظرفیتی برای نشان دادن ناکارآمدی نظام بهره می‌گیرند گفت: تنها راه مقابله با این چالش و سنگ‌اندازی دشمنان، بازگشت به سنت و سیره پیامبر(ص) و انتخاب راه مستقیم است.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام سعید عسگری، سرپرست مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور دیروز، پنجم بهمن‌ در مراسم تکریم و معارفه مسئول مرکز بزرگ اسلامی دهگلان اظهار کرد: امید به آینده و امیدآفرینی در سنت و سیره امام راحل بنیانگذار انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای(مدظله العالی) است.

وی افزود: آنچه در روش و منش دشمنان دانا و دوستان نادان وجود دارد و بر این طبل می‌کوبند، مأیوس کردن مسئولان، مردم و همه اقشار جامعه نسبت به آینده نظام است.

سرپرست مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور بیان کرد: در آیات نورانی قرآن کریم و احادیث نبوی و سنت و سیره بزرگان براین اصل مهم که اسلام بر همه ادیان برتری دارد تأکید شده است که همین امر روشنگر راه ما و زمینه‌ساز امید آفرینی در جامعه خواهد بود.

وی با بیان اینکه انقلاب ایران اسلامی ما هم با همین دیدگاه و در راستای احیای ارزش‌های این دین الهی متولد شد، گفت: امیدواریم روزی را شاهد باشیم که دین اسلام به دست صاحب اصلی خود برسد و قله‌های رفیع در جهان را درنوردد.

سرپرست مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با اشاره به اینکه دین اسلام تنها دینی است که نجات‌بخش همه انسان‌هاست، اظهار کرد: برای اینکه بیش از پیش به آینده امیدوار و دشمنان را به زانو دربیاوریم همه باید با وحدت در برابر هجمه‌های دشمنان ایستادگی کنیم.

وی افزود: انقلابی که در بهمن‌ماه 57 به عنوان جمهوری اسلامی به پیروزی رسید، دستاوردهای بسیاری را برای کشور و منطقه داشته که این دستاوردها امروز مانع از پیشرفت دشمنان اسلام در کشورها و ممالک اسلامی است.

سرپرست مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور افزود: وقتی انقلاب و نظامی مانع از پیشبرد اهداف دشمنان می‌شود، این طبیعی است که دشمن خاموش ننشیند و از این رو از هر فرصتی برای ضربه زدن به آن استفاده ‌کنند.

وی با بیان اینکه اسلامی که بخواهد خودش را به مردم معرفی کند و مسلمانانی که بخواهند اهداف چنین نظامی را پیاده کنند باید تلاش و سختی بکشند، گفت: برای اینکه مشکلات را کنار بگذاریم و بتوانیم سرافراز باشیم باید به سراغ آیات محکمه الهی برویم.

حجت‌الاسلام عسگری اظهار کرد: در آستانه دهه فجر دشمنان نظام و انقلاب از هر ظرفیتی برای نشان دادن ناکارآمدی نظام بهره می‌گیرند اگر چه تنها راه مقابله با این چالش و سنگ‌اندازی دشمنان، بازگشت به سنت و سیره پیامبر(ص) و انتخاب راه مستقیم است.

وی با بیان اینکه دشمنان دنبال ایجاد تفرقه و شکاف هستند، گفت: کسانی که بر طبل تفرقه می‌کوبند آب در آسیاب دشمنان می‌ریزند و شیعه و سنی واقعی نیستند.

سرپرست مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور وحدت بین شیعه و سنی در کردستان به ویژه شهرستان دهگلان را مثال‌زدنی دانست و گفت: همه باید در راستای تحکم بخشیدن به وحدت اسلامی تلاش کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه موفقیت هر سازمان و دستگاهی به چند مؤلفه مهم بستگی دارد، گفت: توجه به آموزش‌های مختلف در راستای بالندگی پرسنل هر مجموعه ضروری است، اما به تنهایی کافی نیست.

وی تغییر و تحول در پست‌های مدیریتی را از دیگر مؤلفه‌های مهم در رشد و بالندگی هر دستگاه و سازمانی دانست و گفت: تحول است که برنامه‌ها را شفاف و روشن‌تر می‌کند و زمینه بالندگی را با ورود فکر و ایده‌های جدید ممکن می‌کند.

سرپرست مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با بیان اینکه ارتقای سطح علمی طلاب و روحانیون از اولویت‌های مرکز بزرگ اسلامی است، یادآور شد: برنامه‌های قابل توجهی در حوزه آموزش و ارتقای علمی طلاب و روحانیون و در کل مخاطبان مرکز بزرگ اسلامی مدنظر داریم که امیدواریم با مطلوب شدن شرایط و ریشه‌کن شدن بیماری کرونا شاهد برگزاری این برنامه‌ها باشیم.

انتهای پیام
captcha