تجلیل از خانواده 562 بانوی شهیده استان کردستان
کد خبر: 3949881
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰

تجلیل از خانواده 562 بانوی شهیده استان کردستان

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان با اشاره به برگزاری کنگره تجلیل از 17 هزار بانوی شهیده کشور گفت: استان کردستان دارای 562 بانوی شهیده، 920 نفر بانوی جانباز و دو نفر آزاده است که در روز برگزاری کنگره از خانواده بانوان شهیده استان کردستان تجلیل به عمل می‌آید.

به گزارش ایکنا از کردستان، لیلا آژیر، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان در کمیته بانوان ستاد دهه فجر استان کردستان که به مناسبت برنامه‌ریزی برای دهه فجر و هفته گرامیداشت مقام زن امروز، ششم بهمن‌ماه در سالن اجتماعات معاونت عمرانی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در برگزاری برنامه‌های گرامیداشت ایام‌الله پیش‌رو باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را مد نظر قرار دهیم تا به روزهای سخت پیک کرونا بازنگردیم.

وی افزود: برنامه‌های اجرایی این ایام بیشتر به صورت مجازی برگزار خواهد شد، چراکه در کنار جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، امکان بهره‌مندی بیشتر مخاطبان از این برنامه‌ها فراهم خواهد شد و می‌توان این برنامه‌ها را به صورت استانی برگزار کرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان از برگزاری کنگره 17 هزار بانو شهیده کشور به صورت همزمان در سراسر استان‌های کشور خبر داد و بیان کرد: این کنگره با حضور رییس جمهوری و دکتر معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در روز برگزاری کنگره ما نیز از بانوان شهیده استان کردستان تجلیل خواهیم کرد، افزود: استان کردستان دارای 562 بانوی شهیده، 920 نفر جانباز، و دو نفر آزاده است که در روز برگزاری مراسم از خانواده بانوان شهیده تجلیل به عمل می‌آید.

آژیر ادامه داد: در کنار این برنامه، مسئولان ادارات استان کردستان باید از خانواده بانوان شهیده زیرمجموعه خود تجلیل به عمل آورند و سرکشی از خانواده این شهدا با رضایت آن‌ها صورت گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به پایین بودن اعتماد به نفس بانوان در استان اشاره و اظهار کرد: پایین بودن اعتماد به نفس بانوان زمینه‌ساز بسیاری از آسیب‌های خانوادگی بوده است. در این راستا باید آگاهی و اطلاعات بانوان را در زمینه آگاهی به حقوق زنان ارتقاء دهیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان با ابراز خرسندی از تصویب لایحه تأمین امنیت و کرامت زنان در دولت تأکید کرد: تمام بانوان باید این لایحه را مطالعه کنند و کارگاه‌های آموزشی با موضوعات حقوقی را برای جامعه هدف خود برگزار کنند.

وی با اشاره به آمار بالای طلاق در جامعه افزود: بالا رفتن آمار طلاق در خانواده‌ها ناشی از ضعف مهارت‌های زندگی و تاب‌آوری است. اگر بتوانیم میزان تاب‌آوری را در خانواده‌ها افزایش دهیم، این امر در پایین آوردن آمار طلاق تأثیر مطلوبی خواهد داشت.

آژیر با تأکید بر اینکه آموزش‌ها را باید به سمت ارتقای تا‌ب‌آوری در خانواده‌ها هدایت کنیم، افزود: امکانات رفاهی و تجهیزات خانواده‌ها در گذشته به سبک امروزی نبود، اما آمار طلاق در خانواده‌ها بسیار پایین‌تر از آمارهای کنونی بود که این امر از بالا بودن میزان تاب‌آوری خانواده‌ها نشأت می‌گرفت.

وی افزود: در دوره‌های آموزشی باید مردان را نیز مداخله دهیم، چراکه سطح آگاهی و توان بانوان و آقایان باید در کنار هم ارتقاء یابد تا تأثیرگذاری لازم را در جامعه داشته باشد.

یادآور می‌شود، در ادامه این نشست، بانوان نماینده دستگاه‌های اجرایی برنامه‌های پیش‌بینی‌شده خود را برای ایام الله دهه فجر و هفته گرامیداشت مقام زن اعلام کردند.

انتهای پیام
captcha