برگزاری نشست تخصصی «روابط عمومی‌ها و سنجش افکار عمومی» در کردستان
کد خبر: 3949991
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵

برگزاری نشست تخصصی «روابط عمومی‌ها و سنجش افکار عمومی» در کردستان

مدیر اجرایی مرکز افکارسنجی جهاددانشگاهی استان کردستان، از برگزاری «نشست روابط عمومی‌ها و سنجش افکار عمومی» (ضرورت‌ها، مسئولیت‌ها و راهبردها) شنبه، ۱۱ بهمن‌ به همت مرکز افکارسنجی جهاددانشگاهی استان کردستان خبر داد.

مهدی ورمزیار، مدیر اجرایی مرکز افکارسنجی جهاددانشگاهی استان کردستان، در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: نقش افکارسنجی در فعالیت‌های مربوط به روابط عمومی سازمان‌ها و ادارات، معرفی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های مرکز افکار سنجی جهاددانشگاهی استان کردستان، بحث ‌و گفت‌و‌گو و تبادل نظر و همچنین پاسخگویی به سؤالات و نظرات شرکت‌کنندگان که غالبا مسئولان روابط عمومی ادارات و سازمان‌ها هستند از جمله اهداف برگزاری این نشست تخصصی است.

وی با اشاره به ضرورت انجام این طرح افزود: با توجه به اینکه روابط عمومی دارای سه نقش اساسی اطلاع‌یابی، پردازش اطلاعات و اطلاع‌رسانی است، لذا روابط عمومی بدون اطـلاع‌یـابی و افکار سنجی به عنوان یک ضرورت و اصل غیرقابل انکار برای تحقق آن، قادر به ایفای نقش‌های بعدی نیست.

مدیر اجرایی مرکز افکارسنجی جهاددانشگاهی استان کردستان با بیان کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات روابط عمومی توجه به افکار عمومی جامعه است چرا که روابط عمومی حلقه میان سازمان و قشرهای مردم و مخاطبان تلقی می‌شود که با شناخت نیازها، مسائل و پیچیدگی‌های موجود در سازمان خود می‌تواند با انتخاب موضوع صحیح و با اتصال به یک مرکز نظرسنجی قوی و کسب آگاهی‌های لازم در سازمان خود و پخته‌تر کردن محورها با متخصصان مراکز نظر سنجی و انجام آن در تمام زمینه‌های کاری در بخش‌های اداری، اجرایی، علمی، فرهنگی و اجتماعی به یک ابزار کاربردی دست یافته و نتایج مربوط به هر قسمت را به مسئول مربوطه جهت بهبود اوضاع اطلاع دهد.

وی در رابطه با نحوه اجرای این نشست تخصصی اعلام کرد: نشست به صورت یک روزه در سامانه فضای مجازی امجد جهاددانشگاهی به آدرس http://amjad.jde.ir/kd در قالب وبینار برگزار می شود که از سه نفر از اساتید حوزه روابط عمومی و افکار سنجی دعوت به عمل می آید و هر کدام در مورد یک محور مرتبط با بحث سخنرانی خواهند کرد و شرکت کنندگان هم می توانند سؤالات و نظرات خود را مطرح کنند.

ورمزیار، شیوه‌های شناخت افکار عمومی، مخاطب‌شناسی - هویت برند و روابط عمومی، سنجش افکار عمومی ابزارها و روش‌ها را سه محور اصلی این نشست تخصصی اعلام کرد.

مدیر اجرایی مرکز افکار سنجی جهاددانشگاهی استان کردستان یادآور شد: این برنامه با مشارکت روابط عمومی استانداری، روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان و شرکت مخابرات استان کردستان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha