کردستانی‌ها بیش از ۳ میلیارد تومان صدقه پرداخت کردند
کد خبر: 3950149
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱

کردستانی‌ها بیش از ۳ میلیارد تومان صدقه پرداخت کردند

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کردستان از پرداخت سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان صدقه کردستانی‌ها در ۹ ماه گذشته امسال خبر داد.

به گزارش ایکنا از کردستان، هیوا رحیمی، معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کردستان دیروز، هفتم بهمن‌ در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان اظهار کرد: مردم نیکوکار استان کردستان در ۹ ماهه گذشته سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در قالب صدقات به نیازمندان کمک کرده‌اند.

وی به هزینه کرد صدقات جاریه مردم استان اشاره کرد و افزود: 100 درصد صدقه‌های و کمک‌های مردمی نیکوکاران در همان شهرستان پرداخت‌کننده و برای نیازمندان هزینه می‌شود.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کردستان با اشاره به اینکه از این مبلغ صدقه دو میلیاد و ۳۰۰ میلیون تومان نیز برای کمک به تأمین بخش مسکن نیازمندان این استان صرف شده است، بیان کرد: ۳۷۰ میلیون تومان از صدقه پرداختی کردستانی‌ها به ارائه خدمات آموزشی، تحصیلی و فرهنگی اختصاص یافت.

وی اظهار کرد: ۸۹۵ میلیون تومان به میزان ۲۴ درصد از این مبلغ صدقه در زمینه حمایت و سلامت همچون کمک موردی، درمان، تحصیل، ازدواج و تأمین لوازم ضروری نیازمندان هزینه شده است.

رحیمی ذکر کرد: ۱۲ میلیون تومان دیگر از این صدقه هابرای کمک به نیازمندان از طریق تعامل با خیریه‌ها و ۲۳ میلیون تومان نیز در زمینه اشتغال و کاریابی مددجویان هزینه شد.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ انفاق و نیکوکاری و جذب مشارکت‌های مردمی با هدف کمک به تأمین بخشی از نیازهای اقشار ضعیف جامعه یکی از برنامه‌های این نهاد است، یادآور شد: یکی از راه‌های کمک به نیازمندان صدقات است که از طریق صندوق صدقات و اهدای کمک‌های نقدی و غیرنقدی به نیازمندان انجام می‌شود.

انتهای پیام
captcha