بازدید 500 هزار نفر از پارک قرآنی دبی طی 2020
کد خبر: 3950207
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲

بازدید 500 هزار نفر از پارک قرآنی دبی طی 2020

مدیرکل شهرداری دبی از بازدید 500 هزار نفر از پارک قرآنی این شهر طی سال 2020 میلادی خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از الخلیج، داوود المهاجری، مدیرکل شهرداری دبی اعلام کرد که از زمان افتتاح بوستان قرآنی دبی در آوریل 2019 یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر و طی سال گذشته میلادی ۵۰۰ هزار نفر از این پارک دیدن کرده‌اند که این امر نشان‌ دهنده استقبال ویژه بازدیدکنندگان در گروه‌های سنی مختلف است.
 
وی افزود: بوستان قرآنی دبی بزرگترین پارک تخصصی است که تنها یک باغ و مکانی برای تفریح و گردشگری نیست بلکه باغی تخصصی و طراز اول است و با توجه به استقبال بسیار بازدیدکنندگان، به زودی رستوران و کافی شاپ‌های جدید نیز در این بوستان افتتاح می‌شود.

بیشتر بدانید:

 
المهاجری ادامه داد: این پارک قرآنی در مساحتی حدود 600 متر مربع در منطقه الخوانیج دبی ایجاد شده است و نخستین بوستان بزرگ دبی بوده که برای بازدیدکنندگان رایگان است. این باغ نمونه‌ای آموزشی، اجرایی و عملی است و هر آنچه در قرآن کریم وارد شده از جمله درختان و گیاهان، و همچنین احادیث نبوی در این باغ با جزئیات نشان داده شده است.
 
وی تأکید کرد: این پارک قرآنی گام مهمی برای آشنایی با دین مبین اسلام است که انسان‌ها را به تسامح، محبت و صلح دعوت می‌کند و به تفکر و تحقیق و دانش‌اندوزی فرا می‌خواند.
 
این بوستان قرآنی شامل یک دریاچه مصنوعی و 12 فضای سبز مجزا است که در آن گیاهان ذکر شده در قرآن همراه با مشخصات علمی آنها به نمایش گذاشته شده و از طریق مانیتورهایی، درباره فواید علمی، پزشکی و روش استفاده از آنها توضیح داده می‌شود.
 
از جمله درختان و گیاهان موجود در این بوستان می‌توان به این گیاهان اشاره کرد: موز، انار، زیتون، هندوانه، انگور، انجیر، سیر، پیاز، ذرت، عدس، گندم، زنجبیل، ریحان، کدو، خیار، خرما، تمر هندی و درختان دیگر.
 
«غار معجزات» از مهمترین بخش‌های این پارک قرآنی است که در آن 7 معجزه ذکر شده در قرآن از طریق مانیتورهایی با فناوری جدید به زبان‌های عربی و انگلیسی ارائه می‌شود.
 
در تمام فضاهای سبز این بوستان نیز مانیتورهایی قرار داده شده است که اطلاعات گیاهان و درختان موجود و فوائد استفاده از آنها در غذا و پزشکی را توضیح می‌دهد و آیات و احادیثی که درباره این گیاهان وارد شده است، بیان می‌دارد.
 
یک دریاچه مصنوعی نیز که بیانگر معجزه شکافتن دریا توسط حضرت موسی(ع) و داستان غرق شدن فرعون و سپاهیانش در دریا است، نیز در قسمتی از این پارک خودنمایی می‌کند.
انتهای پیام
captcha