مدیریت اهل سنت در حج از رویش‌های انقلاب اسلامی است
کد خبر: 3953334
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱

مدیریت اهل سنت در حج از رویش‌های انقلاب اسلامی است

نماینده ولی فقیه در کردستان به رویش‌های انقلاب اسلامی برای اهل سنت اشاره کرد و افزود: مدیریت اهل سنت در مناسک حج یکی از رویش‌های انقلاب اسلامی بوده است که بعد از انقلاب به صورت جدی مورد توجه قرار گرفت.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در کردستان شامگاه گذشته، 21 بهمن‌ماه در مراسم افتتاح مدرسه حج در استان کردستان با اشاره به رویش‌های انقلاب اسلامی، اظهار کرد: نهادهایی مانند سپاه، کمیته امداد و جهاددانشگاهی، بنیاد مستضعفان و ارزش‌هایی مانند جهاد، مجاهدت، شهادت و... از رویش‌های معنوی انقلاب اسلامی بوده است.

وی به رویش‌های انقلاب اسلامی برای اهل سنت اشاره کرد و افزود: مدیریت اهل سنت در مناسک حج یکی از رویش‌های انقلاب اسلامی بوده است که بعد از انقلاب به صورت جدی مورد توجه قرار گرفت.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان بیان کرد: در این راستا یکی از وظایف اصلی ما در زمان حاضر این است که جامعه را به سمت ثبات، وحدت و همدلی رهنمون کنیم و هرآنچه در این عرصه بتواند تاثیرگذار باشد، باید تقویت شود.

وی به وحدت و همدلی و یکپارچگی مسلمانان در کنگره عظیم حج اشاره و اظهار کرد: وقتی مسلمانان در مناسک حج در کنار هم متحد حضور می‌یابند، اوج اتحاد جهان اسلام را به تصویر می‌کشد و نشان می‌دهد که تلاش‌ دشمنان در دمیدن در طبل تفرقه‌افکنی بی‌تأثیر است.

حجت‌الاسلام پورذهبی با اشاره به اینکه باید زمینه وسعت مدارس حج در این استان فراهم شود، گفت: باید با همت و تلاش مسئولان ذیربط جمعیت بیشتری را زیر پوشش و چتر مدرسه حج برده و از فرصت ایجادشده استفاده لازم را ببریم.

وی با تأکید بر اینکه امروز دشمنان تمام توان خود را برای ایجاد شکاف و تفرقه در جهان اسلام بکار بسته‌اند، گفت: با وجود تمام هجمه‌افکنی‌ و تبلیغات سوء دشمنان مسلمانان در ایران اسلامی در عین وحدت و همدلی در کنار هم قرار گرفته‌‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان ادامه داد: جامعه اسلامی و کشور ما نیاز به ثبات دارد هرچند انتقاد از برخی مشکلات وجود دارد، اما باید سعی کنیم به جای ایجاد یأس و ناامیدی با امیدآفرینی، همدلی و همراهی بیش از پیش در جامعه ایجاد کنیم.

وی دلسوزی و شفقت را از دیگر نیازهای اساسی در جامعه امروز دانست و گفت: اگر ما به همه چیز با دلسوزی و شفقت نگاه کنیم از لغزش دیگران خوشحال نمی‌شویم و همه مشکلات حل خواهد شد در این راستا باید اصل همدلی را در هر اقدام و حرکتی در اولویت قرار دهیم.

حجت‌الاسلام پورذهبی یادآور شد: همه باید سعی کنیم روح امید و معنویت را در جامعه احیا کنیم و با تلاش و دلسوزی کشور را در عرصه‌های مختلف به اهداف متعالی نظام برسانیم.

انتهای پیام
captcha