۵ مدرسه حج در مناطق اهل سنت کشور فعالیت دارند
کد خبر: 3953358
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶

۵ مدرسه حج در مناطق اهل سنت کشور فعالیت دارند

مدیر امور اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری گفت: ارتقای سطح علمی روحانیون کاروان‌ها مهم‌ترین رسالت مدارس حج است که در این راستا تا امروز ۵ مدرسه حج در کشور افتتاح و فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین هادی اکبری، مدیر امور اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری شامگاه گذشته، 21 بهمن‌ماه در مراسم افتتاح نخستین مدرسه حج در استان کردستان با اشاره به اثرگذاری پیروزی انقلاب اسلامی در سطح جهان اظهار کرد: طبق فرموده امام امت و رهبر معظم انقلاب اسلامی این وحدت کلمه بود که انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند و موجب استمرار آن شد.

وی از حج به عنوان تبلور وحدت در جهان اسلام نام برد و افزود: انقلاب اسلامی در سایه وحدت و یکپارچگی به پیروزی رسید و اگر به واسطه این وحدت نبود به این جایگاه از قدرت و عظمت نمی‌رسیدیم.

مدیر امور اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه در جهان اسلام هم اگر وحدت نباشد، موفقیتی به دست نمی‌آید، بیان کرد: هر جا که بین صفوف مسلمانان شکاف و شقاق ایجاد می‌شود دشمنان از همان نقطه نفوذ و اهداف شومشان را علیه دین اسلام پیاده می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه در حج سه اصل مهم توحید، نبوت و معاد تبلور می‌یابد، افزود: در حج همه مردم در هر رنگ، زبان و مذهبی و از هر کجای دنیا در یک زمان و مکان مشخص جمع می‌شوند و همرنگ در حضور پروردگارشان قرار می‌گیرند.

حجت‌الاسلام و المسلمین اکبری با اشاره به اینکه حج تجسم و تبلور عینی دین بوده و پیام حج وحدت اسلامی است، گفت: حج انسان‌ساز است و درون انسان با ایجاد تغییر و تحول در حج زیر رو می‌شود.

وی حج را تصویری از به رخ کشیدن اقتدار و وحدت و انسجام مسلمین دانست و اظهار کرد: خدمت به زائران خانه خدا مورد علاقه اولیای خدا بوده و این توفیق بزرگی است که نصیب هر انسانی نمی‌شود و ثواب خدمت به زائران خانه خدا کمتر از عبادت نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری با تأکید بر اینکه حج مظهر قدرت و اتحاد مسلمانان است، عنوان کرد: اگر اتحاد مسلمانان به معنای واقعی شکل بگیرد و همه مسلمانان که از نقاط مختلف دنیا به مکه می‌آیند، شعارشان برائت از مشرکان باشد، هیچ دشمنی جرأت نمی‌کند به اسلام و بلاد اسلامی تعرض کند.

وی با اشاره به اینکه حجاج استان کردستان همواره به واسطه برنامه‌های منظم خود سفیران بسیار خوبی برای ایران اسلامی در حج بوده‌اند، ادامه داد: مردم کردستان نمونه‌ای از مسلمانان معتقد ایرانی و الگویی برای زائران دیگر کشورها هستند.

مدیر امور اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۴۵ دکترا در کاروان‌های اهل سنت حضور داشتند، گفت: نزدیک به ۱۰ هزار اهل سنت در سال گذشته به حج مشرف شدند که بیش از ۲ هزار نفر آنها تحصیلات دانشگاهی داشتند.

وی افزود: ارتقای سطح علمی روحانیون کاروان‌ها مهم‌ترین رسالت مدارس حج است که تا امروز ۵ مدرسه حج در کشور افتتاح و فعالیت خود را آغاز کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری با بیان اینکه در استان گلستان به دلیل پهناور بودن دو مدرسه حج تاکنون افتتاح شده است، گفت:‌ در استان سیستان و بلوچستان نیز افتتاح دو مدرسه هدف‌گذاری شده که تاکنون یک مدرسه آن بهره‌برداری رسیده و در استان هرمزگان یک مدرسه و در کردستان هم یک مدرسه حج راه‌اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه سیاست بعثه مقام معظم رهبری این نیست که این مدارس با یک بودجه و تجهیزات خاص تعریف شده راه‌اندازی شوند، یادآور شد: ملاک در اینجا بهره‌گیری از ظرفیت و توان خود اهل سنت است.

انتهای پیام
captcha