اعلام فراخوان ثبت‌نام کتابفروشان در طرح «زمستانه کتاب» در کردستان
کد خبر: 3954307
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۲

اعلام فراخوان ثبت‌نام کتابفروشان در طرح «زمستانه کتاب» در کردستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از اعلام فراخوان ثبت‌نام کتابفروشان برای شرکت در طرح «زمستانه کتاب» از 27 بهمن‌ در استان خبر داد و گفت: کتابفروشان کردستانی تا پنجم اسفندماه می‌توانند نسبت به ثبت‌نام خود در این طرح اقدام کنند.

عبیدالله رستمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: طرح «زمستانه کتاب» در راستای حمایت از کتابفروشان به عنوان یکی از مؤثرترین حلقه‌های زنجیره نشر و تقویت صنعت نشر در استان کردستان همزمان با سراسر کشور اجرا می‌شود.

وی افزود: این طرح فصلی به همت خانه کتاب و ادبیات ایران با حمایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای چهارمین بار در سال ۱۳۹۹ اسفندماه سال جاری به اجرا درمی‌آید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با اشاره به اینکه کتابفروشان کردستانی تا پنجم اسفندماه می‌توانند نسبت به ثبت‌نام خود در این طرح ملی اقدام کنند، بیان کرد: با مراجعه به سامانه اینترنتی tarh.ketab.ir نسبت به ثبت‌نام در طرح زمستانه کتاب سال جاری اقدام کنند.

وی ادامه داد: سقف خرید برای هر خریدار در طرح زمستانه کتاب ۹۹، همچون طرح پاییزه ۲۰۰ هزار تومان است و خریداران می‌توانند از ۲۵ درصد یارانه خرید کتاب در این طرح بهره‌مند شوند. طرح پاییزه کتاب 99 با شعار دانایی، مانایی از 24 لغایت 30 آبانماه همزمان با بیست وهشتمین دوره هفته کتاب با حضور 46 کتابفروشی در سراسر استان کردستان اجرا شد.

رستمی با اشاره به متضرر شدن حوزه فرهنگ و هنر کردستان از شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: همه حوزه‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای استان کردستان از شیوع و همه‌گیری ویروس کرونا متضرر شدند و با وجود اینکه کتابفروشی‌های استان نیز دچار ضرر و زیان شده‌اند، خوشبختانه تعداد کتابفروشی‌های طرح پاییزه کتاب نسبت به تابستانه کتاب از رشد 21 درصدی برخوردار بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در پایان یادآور شد: علاقةمندان به کتاب و کتابخوانی استان کردستان در زمان اجرای این طرح می‌توانند از تخفیف 25 درصدی خرید کتاب استفاده کنند.

انتهای پیام
captcha