محبت اهل بیت(ع) سرمایه عظیمی برای انسان است
کد خبر: 3956007
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱
سخنران حرم بانوی کرامت:

محبت اهل بیت(ع) سرمایه عظیمی برای انسان است

سخنران حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: محبت نسبت به خاندان عصمت و طهارت یک سرمایه بسیار عظیمی است که توفیق آن را نیز خداوند داده است که باید قدردان این سرمایه عظیم باشیم.

محبت اهل بیت(ع) سرمایه عظیمی برای انسان استبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه(س)، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدحسین مؤمنی، سخنران حرم بانوی کرامت، پنجم اسفندماه طی سخنانی در حرم بانوی کرامت، اظهار کرد: برای ورود به بازار نیاز به سرمایه مادی است و برای ورود به اداره نیاز به برگزاری دوره آموزشی و برای دسترسی به منابع آیات و روایات باید علم صرف، نحو، بلاغت، منطق، علم رجال و درایه را بلد باشیم تا احکام شرعی را به‌درستی استنباط کنیم.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: سرمایه انسان در حیات دنیا و زندگی باید چیزهایی باشد که انسان را از آفات و آسیب‌ها مصون نگه دارد و از انحرافات جلوگیری کند.

مؤمنی با اشاره به اینکه برای ارتزاق مادی و معنوی در دنیا باید سرمایه‌هایی را داشته باشیم و اعتقاد به خدا و اعتماد به خدا سرمایه‌های عظیمی هستند که انسان می‌تواند به‌واسطه آن‌ها راه کمال را طی کند، افزود: نردبان رسیدن به کمالات رفیعه، اعتماد به خداست و بدون اعتقاد و اعتماد هیچ‌گاه یک انسان نمی‌تواند مسیر رشد معنوی را طی کند.

سخنران حرم بانوی کرامت بیان کرد: لازمه بهره بردن از سرمایه‌های معنوی این است که انسان عبد حقیقی خداوند باشد و عبد حقیقی بودن لازمه‌اش انجام واجبات و ترک محرمات است.

مؤمنی اظهار کرد: خداوند قادر متعال، سامع و ناظر بر تمامی عوالم هستی است و اگر وعده‌ای بدهد تخلفی در آن وجود ندارد و نعماتی که خداوند عطا می‌کند فراوان و رحمتش واسعه است.

سخنران حرم حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: خداوند عزت‌دهنده و باب رحمتش برای راغبین باز است و خیر و برکت برای طالبان فراوان و رزق خداوند حتی برای گناهکاران نیز جاری و ساری است و عادت خداوند نیز احسان بر خطاکاران است، در حالی‌ که غیر خداوند این‌ همه رحمت و لطف و عنایت ندارد.

مؤمنی اظهار کرد: محبت نسبت به خاندان عصمت و طهارت یک سرمایه بسیار عظیمی است که توفیق آن ر ا نیز خداوند داده است که باید قدردان این سرمایه عظیم باشیم.

وی در پایان گفت: در ماه رجب همه زمینه‌ها برای رشد معنوی و رفتن به‌سوی خداوند مهیا است و بنده حقیقی می‌تواند از فضای معنوی این ماه استفاده کافی را داشته باشد.

انتهای پیام
captcha