کتاب «فرم و زیرساخت شهری» چاپ و روانه بازار شد
کد خبر: 3956330
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲
به همت انتشارات جهاددانشگاهی کردستان؛

کتاب «فرم و زیرساخت شهری» چاپ و روانه بازار شد

کتاب «فرم و زیرساخت شهری» به قلم کیتی ویلیامز و با ترجمه سیروان بهرامی و سیدعلی حجت به همت انتشارات جهاددانشگاهی کردستان چاپ و روانه بازار شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، کتاب «فرم و زیرساخت شهری» به قلم کیتی ویلیامز و با ترجمه سیروان بهرامی و سیدعلی حجت به همت سازمان انتشارات جهاددانشگاهی کردستان منتشر شده است.

در این کتاب آمده است؛ همگونی توده و فضا به عنوان کیفیتی ضروری در حیات کالبدی، اجتماعی و اقتصادی شهرها، در دوره‌ی مدرن کمتر مورد توجه شهرسازان قرار گرفته است؛ به‌گونه‌ای‌که پراکندگی و زوال بافت کالبدی شهرها را می‌توان نتیجه عدم توجه به کیفیت در برنامه‌ریزی و طراحی آن‌ها دانست. یکی از دلایل مهم این کم توجهی، وجود رویکردهای مختلف در مطالعه فرم ساختار و نبود رویکردی یکپارچه در معیارها و اصولی است که بتوان براساس آن میزان انسجام فرم و ساختار را ارزیابی کرد. در تعریف فرم شهر باید گفت، توسعه‌ای است که فعالیت‌های شهری در آن رخ می‌دهد؛ بنابراین اهمیت آن به دلیل عملکردهایی است که برای ساکنان یک شهر به همراه دارد.

کتاب حاضر به تحلیل فرم و زیرساخت شهری در کشور انگلستان پرداخته و شکل شهرها را تا سال 2065 بیان می‌کند. امید است این اثر بتواند مورد استفاده جامعه دانشگاهی و مدیران شهری قرار بگیرد و راه‌گشای سلسله مطالعات آینده، پیرامون حوزه‌های مختلف شهرسازی باشد.

کتاب «فرم و زیرساخت شهری» با قیمت 30 هزار تومان در 104 صفحه در قطع رقعی در اسفند ماه 99 توسط سازمان انتشارات جهاددانشگاهی استان کردستان منتشر شده است. علاقه‌مندان برای تهیه این اثر می‌توانند با سازمان انتشارات جهاددانشگاهی استان کردستان با شماره تماس 33287517-087 تماس حاصل کنند.

انتهای پیام
captcha