مسئولان معیشت مردم را مورد توجه جدی قرار دهند
کد خبر: 3956359
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۵

مسئولان معیشت مردم را مورد توجه جدی قرار دهند

امام جمعه سنندج با اشاره به وضعیت معیشتی نامناسب فقرا و نیازمندان در جامعه، گفت: مسئولان باید وضعیت معیشتی مردم به ویژه فقرا و نیازمندان را مورد توجه جدی خود قرار دهند و راهکار مناسبی برای آن بیندیشند.

به گزارش ایکنا از کردستان، ماموستا فایق رستمی، امام جمعه سنندج، امروز، هشتم اسفندماه در آیین عبادی ـ سیاسی نماز جمعه این هفته مسجد جامع سنندج با گرامیداشت میلاد حضرت علی(ع)، اظهار کرد: امام علی(ع) در تمام ویژگی‌های اخلاقی و شخصیتی سرآمد بودند و همواره اسوه اخلاق، مهربانی، عطوفت و یتیم‌پروری بودند.

وی با اشاره به کمک‌های مخفیانه و شبانگاهی حضرت علی(ع) به مستمندان و نیازمندان جامعه افزود: همین خدمات امیرالمؤمنین برای نیازمندان و یتیمان درس بزرگ سخاوت و از خودگذشتگی را برای تمام مسلمانان دارد.

امام جمعه سنندج با اشاره به نقش وجایگاه پدران در خانواده‌ها بیان کرد: پدران در خانواده و جامعه نمونه بارز تلاش، از خودگذشتگی، ایثار، مقاومت و صبر و بردباری هستند.

وی با قدردانی از پدران جامعه و تلاش‌های مضاعف آنان برای حفظ و بقای خانواده افزود: آنان بدون منت و با تمام توان و صادقانه برای کسب روزی حلال و خدمت به زن و فرزندان خود تلاش می‌کنند، پس احترام به پدران و قدردانی از زحماتشان بر هر فرزندی واجب است‌.

ماموستا رستمی به دستورات قرآن کریم در اطاعت و احترام گذاشتن به والدین اشاره و بیان کرد: بعد از اطاعت و بندگی از درگاه خداوند متعال دومین وظیفه مهمی که خداوند بر عهده مسلمانان گذاشته، اطاعت از والدین بوده است.

وی افزود: در این راستا اطاعت و فرمانبرداری از پدر و مادر باید در رأس تمام امور فرزندان یک خانواده قرار گیرد چراکه هر کس دل پدر و مادر خود را برنجاند، خدا را از خود رنجانده است.

امام جمعه سنندج با اشاره به وضعیت معیشتی نامناسب فقرا و نیازمندان در جامعه گفت: مسئولان باید وضعیت معیشتی مردم به ویژه فقرا و نیازمندان استان را مورد توجه جدی خود قرار دهند و راهکار مناسبی برای آن بیندیشند.

وی در پایان یادآور شد: در جلسه اخیر نمایندگان مجلس خبرگان با رهبری، توجه به معیشت مردم و فقرا از تأکیدات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بود که این نشان از حساسیت موضوع برای مسئولان دارد.

انتهای پیام
captcha