جذب مشمولان نخبه قرآنی در محل سکونت خود
کد خبر: 3956756
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۶

جذب مشمولان نخبه قرآنی در محل سکونت خود

معاون وظیفه عمومی فرمانده انتظامی کردستان به تدابیر اندیشیده شده در سازمان عقیدتی و سیاسی نیروی انتظامی برای مشمولان نخبه قرآنی اشاره کرد و گفت: نخبگان قرآنی، حافظان و قاریان قرآنی می‌توانند از مزایای کسری خدمت، استفاده از سهمیه امریه و اعزام به خدمت در محل سکونت خود بهره‌مند شوند.

به گزارش ایکنا از کردستان؛ سرهنگ علی مجیدی، معاون وظیفه عمومی فرمانده انتظامی کردستان امروز، 10 اسفندماه در بازدید از خبرگزاری ایکنای کردستان اظهار کرد: در این برهه زمانی، رسانه‌ها حرف اول را می‌زنند، چراکه با مطرح کردن درد و مشکلات جامعه و انتقال آن به مسئولان، درصدد رفع مشکلات مردم بر می‌آیند.

وی با اشاره به اینکه اعزام مشمولان خدمت و تأمین نیروی انسانی سراسر کشور از وظایف نظام وظیفه عمومی بوده است، افزود: تأمین امنیت کشور یکی از اولویت‌های اصلی ما در وظیفه عمومی بوده است، چراکه بخشی از امنیت داخلی بر عهده سربازان وظیفه عمومی بوده است.

معاون وظیفه عمومی فرمانده انتظامی کردستان بیان کرد: مشمولان وظیفه عمومی از سن 18 سالگی باید نسبت به اعزام به خدمت خود تعیین تکلیف کنند، چراکه در غیر این صورت، محرومیت و محدودیت‌هایی در زمینه خروج از کشور، استخدام، بیمه تأمین اجتماعی، دریافت تسهیلات و صدور مجوز واحد صنفی برای آنان ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به اجباری شدن اعزام مشمولان در گذشته، اظهار کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی، رویکرد نظام تغییر کرد تا مردم براساس علاقه، حس وطن‌دوستی و انگیزه حفاظت از آب و خاک و مرز و بوم خود نسبت به اعزام به خدمت خود اقدام کنند.

سرهنگ مجیدی ادامه داد: در چند سال اخیر، مشکلاتی برای جوانان به وجود آمد که موجب شد نتوانند نسبت به خدمت به سربازی خود اقدام کنند که در این راستا امسال تدابیری اندیشیده شد تا مشمولان بالای یک سال غیبت در استان محل سکونت خود خدمت کنند.

وی به شرایط ویژه برای مشمولان متأهل با غیبت بالاتر از یک سال، بیان کرد: دو ماه کسری خدمت به مشمولان غایب متأهل داده می‌شود. همچنین به احتساب هر فرزند، سه ماه کسری خدمت برای مشمولان منظور می‌شود.

معاون وظیفه عمومی فرمانده انتظامی کردستان با اعلام اینکه مشمولان غایب بالای یک سال در اولویت مهارت‌آموزی و اشتغالزایی قرار می‌گیرند، بیان کرد: در این راستا مشمولان غایب به منظور رفع محدودیت‌های اعمالی و بهره‌مندی از مزایای طرح مشمولان غایب هرچه زودتر نسبت به اعزام به خدمت خود اقدام کنند.

وی به راه‌اندازی کارگروه اشتغال و کارآفرینی در فرماندهی نیروی انتظامی استان کردستان اشاره و اظهار کرد: ریاست این کارگروه بر عهده معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان و دبیری کارگروه بر عهده معاونت وظیفه عمومی بوده است.

سرهنگ مجیدی با اشاره به برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی برای سربازان خدمت وظیفه در طول دوران خدمت به همت این کارگروه ادامه داد: بعد از انجام وظیفه خدمت عمومی این افراد در اولویت اشتغالزایی و دریافت تسهیلات اشتغالزایی قرار می‌گیرند.

وی به تدابیر اندیشیده شده در سازمان عقیدتی و سیاسی نیروی انتظامی برای مشمولان نخبه قرآنی اشاره کرد و افزود: نخبگان قرآنی، حافظان و قاریان قرآنی می‌توانند از مزایای کسری خدمت، استفاده از سهمیه امریه و اعزام به خدمت در محل سکونت خود بهره‌مند شوند.

معاون وظیفه عمومی فرمانده انتظامی کردستان در پایان از خانواده‌های مشمولان وظیفه عمومی درخواست کرد در زمان اعزام برای بدرقه فرزندان خود مراجعه نکنند، چراکه با توجه به شیوع ویروس کرونا این امر می‌تواند مشکل‌آفرینی هم برای خانواده‌ها و هم سربازان وظیفه عمومی باشد.

انتهای پیام
captcha