عضویت ۴۵ هزار کردستانی در کتابخانه‌های عمومی
کد خبر: 3956887
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲

عضویت ۴۵ هزار کردستانی در کتابخانه‌های عمومی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان با اشاره به فعالیت 82 باب کتابخانه عمومی در استان گفت: 45 هزار نفر از مردم استان کردستان در این کتابخانه‌ها عضویت دارند.

به گزارش ایکنا از کردستان، محمد مخدومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان امروز، 11 اسفند در دیدار با فرماندار سنندج، با اشاره به فعالیت 82 باب کتابخانه عمومی در استان کردستان، اظهار کرد: از این تعداد 52 باب نهادی و 30 باب مشارکتی هستند.

وی از عضویت 45 هزار نفر کردستانی در این کتابخانه‌ها خبر داد و گفت: در راستای بهره‌مندی هرچه بیشتر مردم استان از کتاب‌های این کتابخانه‌ها در ایام کرونایی طرح پیک کتاب در استان اجرا شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان، کتابخانه‌های عمومی را یک پایگاه مهم فرهنگی دانست و بیان کرد: امروزه وظایف این نهاد فرهنگی بسیار فراتر از امانت کتاب است و در بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی در سطح کشور اثرگذار است.

وی با تأکید بر حمایت مسئولان از کتابخانه‌های عمومی را مهم ارزیابی کرد و افزود: حمایت از این نهاد فرهنگی به نفع جامعه است و به توسعه فرهنگی منجر می‌شود.

مخدومی از کتاب و کتابخوانی به عنوان یکی از ارکان مهم در حوزه فرهنگ نام برد و ادامه داد: ارتقای سرانه مطالعه در کشور امری ضروری است و نیاز به عزمی همگانی دارد.

وی با اشاره به اینکه فرمانداران رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی هر شهرستان هستند، گفت: از ابتدای سال تاکنون 90 جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی در استان برگزار شده است و رتبه کشوری استان در برگزاری جلسات از 26 در سال گذشته به 12 در سال جاری رسیده است.

مخدومی با تقدیر از ابراهیم زارعی، فرماندار سابق شهرستان و شهردار فعلی سنندج، عنوان کرد: خوشبختانه شهرستان در زمینه پرداخت نیم‌ درصد وضعیت خوبی دارد و این امر در اجرای برنامه های فرهنگی و ارتقای کیفی و کمی فعالیت کتابخانه ها اثرگذار بوده است.

یحیی نظری، سرپرست فرمانداری سنندج نیز در این دیدار بر حمایت از کتابخانه های عمومی تأکید کرد و گفت: بدون تردید یکی از اولویت‌های فرمانداری در حوزه فرهنگی حمایت از کتابخانه‌های عمومی خواهد بود.

وی گفت: استفاده از نظرات و آراء فعالان این عرصه و صاحبنظران می‌تواند در کمک به ارتقای سرانه مطالعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی تأثیرگذار باشد و باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد.

نظری یادآور شد: کتابخانه‌های عمومی به عنوان یکی از ارکان مهم در حوزه فرهنگ باید به خوبی مورد حمایت قرار گیرد تا بتواند وظایف خود را به خوبی انجام دهند و به توسعه فرهنگی کشور کمک کنند.

انتهای پیام
captcha