شرکت ۴۵۰۰ قرآن‌آموز بانه‌ای در دوره‌های مؤسسه نورالیقین
کد خبر: 3957128
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳

شرکت ۴۵۰۰ قرآن‌آموز بانه‌ای در دوره‌های مؤسسه نورالیقین

مدیر مؤسسه قرآنی نورالیقین شهرستان بانه با اشاره به برنامه‌های مختلف قرآنی این مؤسسه در سطح شهرستان گفت: از ابتدای فعالیت تاکنون چهار هزار و 500 نفر از جوانان و نوجوانان بانه‌ای از خدمات این مؤسسه بهره‌مند شده‌اند.

زریان صالح‌پور، مدیر مؤسسه قرآنی نورالیقین شهرستان بانه در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: مؤسسه قرآنی نورالیقین فعالیت خود را به طور رسمی از سال 90 زیر نظر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بانه آغاز کرده است

وی به برگزاری کلاس‌های قرآنی این مؤسسه قرآنی اشاره کرد و افزود: در این مؤسسه کلاس‌های قرآنی اعم از روخوانی و روانخوانی، مفاهیم، احکام شرعی، مشاوره قرآنی، آموزش نماز، تجوید و حفظ در سطوح مختلف برگزار می‌شود.

مدیر مؤسسه قرآنی نورالیقین شهرستان بانه با اشاره به برنامه‌های مختلف این مؤسسه قرآنی در سطح شهرستان بانه گفت: از ابتدای فعالیت این مؤسسه قرآنی در شهرستان بانه تاکنون چهار هزار و 500 نفر از جوانان و نوجوانان بانه‌ای از خدمات این مؤسسه بهره‌مند شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه مؤسسه نورالیقین نیز همچون سایر مؤسسات قرآنی بیشتر فعالیت‌های قرآنی خود را به طور خودجوش و بدون حمایت هیچ ارگانی برگزار کرده‌است، اظهار کرد: در این راستا به منظور تأمین هزینه‌های مؤسسه شامل هزینه آب، برق، گاز و تلفن و اجاره مؤسسه شهریه‌ای از شرکت‌کنندگان کلاس‌های قرآنی دریافت خواهد شد.

صالح‌پور بیان کرد: مربیان این مرکز دارای گواهینامه قرآنی و سوابق درخشان قرآنی و توانمند در امر آموزش قرآنی هستند و در حال حاضر چهار مربی قرآنی برجسته این شهرستان با این مؤسسه همکاری دارند.

وی این مؤسسه قرآنی را از مراکز موفق قرآنی استان کردستان دانست و افزود: بازدیدهای زیادی به همت سازمان دارالقرآن کریم و امور قرآنی استان کردستان از این مؤسسه انجام شده است.

مدیر مؤسسه نورالیقین شهرستان بانه با اعلام اینکه متأسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا و شرایط فعلی فعالیت‌های این مؤسسه به صورت مجازی و آنلاین برگزار شده است، ادامه داد: امسال کلاس‌های برگزار شده به صورت آنلاین شامل حفظ، تجوید، صرف و نحو، مفاهیم و آموزش نماز برای سنین مختلف از هفت تا ۵۰ سال بود.

وی با اشاره به مشکلات این مؤسسه قرآنی گفت: در سال جاری به دلیل بودجه ناکافی، عدم پرداخت شهریه، نبود توان پرداخت حق‌الزحمه مربیان و عدم دسترسی اینترنت پرسرعت این مؤسسه متضرر شده است و حمایتی از جانب دولت به این مؤسسات صورت نگرفته است.

صالح‌پور یادآور شد: اولین کاری که انسان‌های برگزیده پس از دست‌یابی به قدرت انجام می‌دهند این است که معنویات را در جامعه رواج داده و عدالت را نیز در همه زمینه‌ها حاکم می‌کنند، از آنجا که قرآن در رأس تمام معنویات قرار دارد امیدوارم توسعه و ترویج فرهنگ و معارف قرآن کریم در جامعه سر لوحه برنامه‌های مسئولان نظام باشد.

انتهای پیام
captcha