برگزاری همایش «پرچمداران دین و اندیشه» در کردستان
کد خبر: 3957143
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲

برگزاری همایش «پرچمداران دین و اندیشه» در کردستان

همایش «پرچمداران دین و اندیشه» با حضور روحانیون و علمای اهل تشیع و تسنن استان کردستان امروز، ۱۲ اسفندماه در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، سردار سیدصادق حسینی، فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان، امروز، 12 اسفندماه در همایش «پرچمداران دین و اندیشه» که با حضور روحانیون و علمای برجسته استان در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی به شکست‌های آمریکا در مقابل نظام مقدس انقلاب اسلامی ایران اشاره و اظهار کرد: شکست‌های متوالی آمریکا از همان اوایل پیروزی انقلاب اسلامی در ایران آغاز شد.

وی تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، عدم موفقیت در کودتاهای مختلف علیه نظام، جنگ تحمیلی، تحریم‌های مختلف، ضعف در ایجاد وحدت بین کشورهای مخالف نظام در سازمان ملل، حمله ایران به پهپاد آنها و پایگاه عین‌الاسد را از جمله شکست‌های آمریکا از نظام مقدس انقلاب اسلامی دانست.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان با اشاره به اینکه باید در حفظ امنیت پایدار و دفاع از دینمان پای کار باشیم، افزود: دشمن امروز به دنبال تجزیه کشور است و فقط به نابودی نظام مقدس انقلاب اسلامی رضایت نمی‌دهد.

وی به نقش روحانیون و علما در گسترش دین اسلام اشاره کرد و گفت: نقش علما و روحانیون در انقلاب اسلامی‌ برجسته‌سازی اساسی اسلام از بدو تولدش تا به امروز در نقاط مختلف جهان و گسترش و نفوذ خود در تعمیق بخشیدن و مقابله با همه خطرات استکبار بسیار ملموس بوده است.

سردار حسینی با بیان اینکه اسلام از دو جهت دین‌زدایی و حذف دین از عقاید و جامعه مورد هدف دشمنان قرار گرفته است، تأکید کرد: دشمنان با استفاده از وهابیت و حاشیه‌سازی نسبت به دین اسلام، سعی دارند، اسلام را به گونه دیگری در مقابل چشم همگان جلوه دهند. شناخت تکنیک و تاکنیک دشمن امری بسیار مهم است، بنابراین برای خنثی‌سازی تاکتیک دشمن باید شناخت و آگاهی مردم را ارتقا دهیم که این امر از وظایف علمای دینی است.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان سازماندهی شایسته در حوزه‌ها، مساجد و تکایا را از فعالیت‌های مهم اجرایی دانست و افزود: جلوگیری از شکاف و واگرایی مذهبی یکی دیگر از وظایف روحانیون است چرا که دشمن همواره به دنبال انشقاق و دسته‌بندی مذهبی بین مسلمانان بوده است.

وی با تأکید بر ضرورت جذب و حضور فعال جوانان در مراسم دینی و مذهبی یادآور شد: ایجاد وحدت بین شیعه و سنی، ترویج اسلام ناب محمدی، تقویت مبانی فقه امام شافعی، موضع‌گیری در مقابل گروه‌های ضد مذهبی و جذب جوانان وظیفه ماست چرا که جوانان سرمایه اصلی جامعه هستند.

انتهای پیام
captcha