افزایش معنویت در جامعه از دستاوردهای انقلاب اسلامی است
کد خبر: 3957176
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴

افزایش معنویت در جامعه از دستاوردهای انقلاب اسلامی است

نماینده ولی‌فقیه در سپاه بیت‌المقدس استان کردستان مشارکت مردم در صحنه‌های مختلف سیاسی در ایران را متفاوت و پرشورتر از سایر کشورها دانست و گفت: ایجاد عدالت و افزایش معنویت در جامعه و تسریع در انتشار و توسعه علم از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام علی جعفرنژاد، نماینده ولی‌فقیه در سپاه بیت‌المقدس استان کردستان امروز، 12 اسفندماه در همایش «پرچمداران دین و اندیشه»، اظهار کرد: عظمت انقلاب اسلامی بعد از چهل سال از پیروزی انقلاب آنچنان در دنیا مطرح شده که هنوز هیچ انقلابی آن را به خود ندیده است.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب راهکارهای لازم برای رشد و پیشرفت هرچه بیشتر انقلاب اسلامی را مطرح کرده‌اند، افزود: در این راستا ما باید امروز شاهد اجرایی شدن منشور گام دوم انقلاب باشیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه بیت‌المقدس استان کردستان افزود: به گفته مقام معظم رهبری، انقلاب اسلامی در شرایطی به پیروزی رسید که همه مخالف آن بودند اما اکنون همگان باید بدانند که انقلاب اسلامی قرار گرفتن دین و حکومت را در کنار هم ممکن کرد.

وی مشارکت مردم در صحنه‌های مختلف سیاسی در ایران را متفاوت و پرشورتر از سایر کشورها دانست و بیان کرد: ایجاد عدالت و افزایش معنویت در جامعه و تسریع در انتشار و توسعه علم از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران است.

حجت‌الاسلام جعفرنژاد با اشاره به اینکه دشمنان به دنبال جلوگیری از نفوذ ایران در منطقه هستند که نه تنها پیروز نشدند بلکه ما اکنون دارای نفوذ در تمام دنیا هستیم، افزود: در روزهای اول چالش اصلی ما نابودی لانه جاسوسی آمریکا بوده اما اکنون چالش ما بسیار متفاوت‌تر و مهم‌تر است.

وی با اعلام اینکه دشمن به دنبال حذف ردپای ایران از سراسر جهان است، بیان کرد: امروز مشکل غرب ممنوعیت خرید سلاح ایران است و این چالش‌ها با اوایل انقلاب بسیار متفاوت است.

نماینده ولی فقیه در سپاه کردستان افزود: اگر امروز ما در موضع برتر ایستاده‌ایم و در بحث هسته‌ای حرفی برای گفتن داریم به دلیل تغییر چالش‌هاست چراکه تجربه نشان داده است که با روبرو شدن با قدرت در مقابل دشمن پیروزی را از آن خود کرده‌ایم.

وی بهره‌مندی از ظرفیت‌های علمی کشور، ذخایر معادن و منابع طبیعی، سواحل دریایی، مرز و ... را از دیگر اهداف بیانیه گام دوم بر شمرد و یادآور شد: باید با شتاب پیش برویم تا عقب‌افتادگی‌های گذشته در علم را جبران کنیم و به قله‌های علم در جهان نزدیک شویم.

اختلافات مذاهب اصولی نیست

ماموستا عبدالسلام کریمی، مدیر مرکز تخصصی امام شافعی سنندج در ادامه این نشست افراط و تفریط را کار جاهل دانست و اظهار کرد: اگر علم و تحقیق و پژوهش در جامعه کاربردی شوند، از افراط و تفریط‌های مختلف در دین جلوگیری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه دین باید به دور از هرگونه افراط و تفریط در هر زمینه‌ای و برای رسیدن انسان به ذات باریتعالی باشد، افزود: منشأ افراط جهل و منشأ عدالت علم است که در این راستا باید با آگاه کردن و ارتقای علمی جامعه زمینه رشد هرچه بیشتر جامعه را فراهم کرد.

مدیر مرکز تخصصی امام شافعی سنندج افزود: برای موفقیت در این مسیر نباید همه را با یک نسخه درمان کرد، بلکه باید با روانشناسی در خور و اقتضای هر فرد جواب مشخص و متفاوت داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه باید خانه ایمان را در افراد به عنوان سخت‌افزار انسان‌ها محکم بنا کرد و بعد راه درون و حجاب و عفاف آن‌ها را اصلاح کرد، افزود: سلایق نباید جایگزین اصل شود و مذهب نباید جایگزین دین شود، بلکه مذهب باید عین دین باشد.

کریمی یادآور شد: اختلافات مذاهب اصولی نیست چراکه ریشه و بدنه اصلی دین یکی است و براین اساس مذاهب مختلف اسلامی نباید به همدیگر ضربه بزنند.

انتهای پیام
captcha