تربیت مربی قرآن اولویت فعالیت مؤسسه راهیان نور است
کد خبر: 3957655
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲
مدیر مؤسسه قرآن راهیان نور قروه:

تربیت مربی قرآن اولویت فعالیت مؤسسه راهیان نور است

مدیر مؤسسه قرآن راهیان نور شهرستان قروه با اشاره به از آغاز فعالیت این مؤسسه از سال 1373 به‌صورت خودگردان، گفت: این مؤسسه قرآن به‌دلیل فعالیت‌های اثرگذار و منسجم در سطح این شهرستان توانسته است عنوان فعال‌ترین مؤسسه قرآن را به خود اختصاص دهد.

معصومه آزادی‌منش، مدیر مؤسسه قرآن راهیان نور شهرستان قروه در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: این مؤسسه از سال 1373 به همت سه مربی قرآن با تجربه فعالیت‌ خود را بدون هیچ حمایتی و فقط به عشق قرآن آغاز کرده است.

وی افزود: با آغاز فعالیت قرآنی این مؤسسه به‌صورت غیررسمی کلاس‌های قرآن در رشته روخوانی و روان‌خوانی برای تمام رده‌های سنی به‌ویژه بانوان برگزار شد که به‌دلیل استقبال بی‌نظیر از کلاس‌های قرآن و توسعه این فعالیت‌ها در سطح شهرستان برای دریافت مجوز اقدام کردیم.

مدیر مؤسسه قرآن راهیان نور شهرستان قروه بیان کرد: در این راستا بعد از گذشت 12 سال این مؤسسه با انسجام‌بخشی و هدفمندکردن فعالیت‌های خود و اخذ مجوز از سازمان دارالقرآن الکریم، در سال 1385 به‌صورت رسمی در سطح شهرستان قروه آغاز به فعالیت کرد.

وی یکی از فعالیت‌های برجسته این مؤسسه را تربیت مربی قرآن دانست و افزود: با توجه به کمبود مربی قرآن آموزش‌دیده و ساماندهی فعالیت مربیان قرآن و پیروی از یک روش مناسب برای آموزش قرآن، هشت دوره تربیت مربی قرآن با اخذ مجوز از سازمان دارالقرآن الکریم کشور برگزار شده است.

آزادی‌منش ادامه داد: مؤسسه قرآن راهیان نور شهرستان قروه با برگزاری دوره‌های تربیت مربی قرآن در مدت 26 سال از فعالیت خود در سطح شهرستان قروه توانسته زمینه تربیت 215 مربی قرآنی در رشته‌های روخوانی و روان‌خوانی، تجوید و مربی تخصصی قرآن را فراهم کند.

وی یادآور شد: با وجود اینکه این مؤسسه همچون سایر مؤسسات قرآن دارای مشکلاتی است، اما فعالیت‌های گسترده‌ای را در سطح شهرستان قروه به انجام رسانده است.

مدیر مؤسسه قرآن راهیان نور شهرستان قروه با اعلام اینکه این مؤسسه به‌عنوان تنها مؤسسه فعال در سطح شهرستان قروه بارها مورد عنایت امام‌جمعه و ادارات متولی برنامه‌های قرآنی قرار گرفته است، افزود: حمایت‌های معنوی و مالی سازمان دارالقرآن کشور و اداره تبلیغات اسلامی قروه از عوامل موفقیت این مؤسسه قرآن است.

وی آموزش یک‌هزار و ۸۵۰ نفر قرآن‌آموز و همکاری با ادارات آموزش و پرورش، اوقاف و امور خیریه و اداره تبلیغات اسلامی برای برگزاری مسابقات فرهنگی و قرآنی را از دیگر برنامه‌های مؤسسه قرآن و عترت راهیان نور قروه ذکر کرد.

آزادی‌منش با اشاره به اینکه در ایام کرونا تغییراتی نیز در فعالیت این مؤسسه ایجاد شده است، اظهار کرد: در ایام شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مؤسسات و کلاس‌های قرآن، ما ارتباط خود را با قرآن‌آموزان قطع نکردیم و با بهره‌مندی از فضای مجازی فعالیت‌های خود را ادامه دادیم.

وی یکی دیگر از فعالیت‌های این مؤسسه در ایام کرونا را جمع‌آوری کمک‌های مردمی و توزیع بسته‌های معیشتی بین خانوارهای نیازمند شهرستان قروه برشمرد و گفت: در این مدت مؤسسه موفق به توزیع بیش از 200 بسته معیشتی با مساعدت اعضای مؤسسه قرآنی و اهدای یک دستگاه یخچال به خانواده بی‌بضاعت شده است.

مدیر مؤسسه قرآن راهیان نور شهرستان قروه در پایان یادآور شد: آموزش قرآن کریم در فضای مجازی، برگزاری جلسات خانوادگی تلاوت قرآن کریم در منازل مربیان ویژه شب‌های جمعه، آموزش حفظ جزء سی‌ام کلام وحی، سرکشی به خانواده مربیان و برگزاری دوره تربیت مربی قرآن کریم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و خدمت‌رسانی به خانواده‌های آسیب دیده از کرونا از دیگر فعالیت‌های این مؤسسه به‌شمار می‌رود.

مجید آوج

انتهای پیام
captcha