32 هزار نفر زنان سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد کردستان هستند
کد خبر: 3957702
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶

32 هزار نفر زنان سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد کردستان هستند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان با اشاره به اینکه از تعداد افراد تحت پوشش، ۳۲ هزار نفر زنان سرپرست خانوار هستند، گفت: ۵۲ هزار نفر سالمند، سه هزار نفر بیمار صعب‌العلاج و ۲۱ هزار نفر دانش‌آموزان نیازمند و در حال تحصیل تحت پوشش کمیته امداد استان کردستان قرار دارند.

به گزارش ایکنا از کردستان، محمدرسول شیخی‌زاده، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان امروز، 15 اسفندماه در سخنانی پیش از خطبه‎های نماز جمعه این هفته مسجد جامع سنندج، با گرامیداشت ایام فرارسیدن هفته نیکوکاری، اظهار کرد: در قرآن کریم بیش از ۱۰۰ آیه درباره کمک به محرومان و فقرا آمده که این امر نشان از اهمیت این امر نیک در آموزه‌های اسلامی دارد.

وی کمیته امداد امام خمینی(ره) را حلقه اتصال خیرین و محرومان دانست و افزود: ۷۳ هزار خانوار به تعداد 153 هزار نفر جمعیت تحت پوشش این نهاد انقلابی هستند.

وی با اشاره به اینکه از تعداد افراد تحت پوشش ۳۲ هزار نفر زنان سرپرست خانوار هستند، بیان کرد: ۵۲ هزار نفر سالمند، سه هزار نفر بیمار صعب‌العلاج و ۲۱ هزار نفر دانش‌آموزان نیازمند و در حال تحصیل تحت پوشش کمیته امداد استان کردستان قرار دارند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان به تحقق سهمیه اشتغال‎زایی پنج هزار و ۱۷۰ نفر از خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کردستان خبر داد و افزود: امسال با وجود تمام سختی‌ها و مشکلات مالی، کل اعتبارات کمیته امداد استان پنج هزار و ۸۶۰ میلیارد ریال بود که شش هزار و ۱۱۰ میلیارد ریال به افراد تحت پوشش پرداخت و یک هزار میلیارد ریال نیز توسط مردم و خیرین به این نهاد کمک شد.

وی اظهار کرد: در آستانه عید نوروز و سال نو پایگاه‌های کمک‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) با هدف کمک به نیازمندان و اقشار ضعیف جامعه همزمان با سراسر کشور در ۱۰ شهرستان استان برپا شده است.

شیخی‌زاده افزود: جشن نیکوکاری امسال با شعار «عیدی برای همه» با هدف جذب مشارکت‌های مردمی و کمک خیران برای تأمین مایحتاج نیازمندان و خانواده‌های تحت حمایت این نهاد برگزار می‌شود.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های تجمعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی یادآور شد: جشن نیکوکاری امسال متفاوت‌تر از سال گذشته و بیشتر به‌صورت غیرحضوری است.

انتهای پیام
captcha