رونمایی از ترجمه کتاب پاپ با حضور نمایندگان ادیان در مسکو
کد خبر: 3957760
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۱

رونمایی از ترجمه کتاب پاپ با حضور نمایندگان ادیان در مسکو

ترجمه روسی کتاب «همه برادریم» پاپ فرانسیس طی مراسمی با حضور نمایندگان ادیان در مرکز فرهنگی «پاکروفسکی وروته» مسکو رونمایی شد.

به گزارش ایکنا به نقل از رایزنی فرهنگی کشورمان در روسیه، در مراسمی با حضور نمایندگان ادیان مختلف و سفیر واتیکان در مسکو و نمایندگان بخش‌های فرهنگی سفارتخانه‌های خارجی مستقر در مسکو، از ترجمه تازه کتاب پاپ فرانسیس رونمایی شد.

کتاب تازه پاپ فرانسیس با عنوان سازوکارهایی در خصوص اخوت و دوستی همگانی با عنوان «همه برادریم» از سوی انتشارات مدینه متعلق به اداره دینی مسلمانان روسیه ترجمه و منتشر شده است.

پس از دیدار پاپ با احمد الطیب و اظهارات برادرانه طرفین در لزوم برادری و هم‌زیستی مسالمت‌آمیز، انتشار این اثر در دستور کار انتشارات مدینه قرار گرفت و پیشگامی انتشارات مدینه در نشر این اثر گامی در راستای کم کردن فاصله بین اسلام و مسیحیت در روسیه محسوب می‌شود.

در این مراسم دمیر محی الدینف، معاون اول اداره دینی مسلمانان روسیه و مدیر انتشارات مدینه در خصوص اهمیت نگاه برادرانه و گفت‌وگوی دینی و اقدام این انتشارات در گسترش گفت‌و‌گوی بین ادیان سخن گفت. سپس جوانی دانیلو، سفیر واتیکان در روسیه پیام پاپ و ایلدار علاء الدینف، مفتی مسکو نیز پیام شیخ راویل عین‌الدین، رئیس اداره دینی مسلمانان روسیه و مفتی اعظم روسیه را قرائت کرد.

والری گازایف، رئیس کمیته امور اقوام و ملت‌ها در دومای دولتی روسیه، ادلف شایوویچ پیشوای یهودیان روسیه، آرون گروویچ روحانی برجسته یهودی از انجمن‌های یهودیان روسیه، پاولو پتسی رئیس کنفرانس اسقف‌های کاتولیک روسیه، گریگوری متروسف رئیس شورای تعامل با جهان اسلام وابسته به پاتریارک روس، سرگی ملنیکف رئیس انجمن حمایت از آزادی‌های دینی روسیه و عبدالواحد نیازف، رئیس انجمن اروپایی مسلمانان، در این مراسم سخنرانی کردند.

انتشارات مدینه در زمره انتشارات با اعتبار در روسیه فعال در حوزه نشر معارف دین اسلام است و با توجه به تنوع و کثرت ملیت و ادیان در این کشور انتشار این کتاب بیانگر رویکرد جامعه مسلمانان روسیه به همزیستی بین اقوام و ادیان است.

آماده//رونمایی از ترجمه کتاب پاپ با حضور نمایندگان ادیان در مسکو

انتهای پیام
captcha