شرکت ۳۰۵ کانون مساجد کردستان در بخش رواق نور رویداد ملی فهما
کد خبر: 3958071
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸

شرکت ۳۰۵ کانون مساجد کردستان در بخش رواق نور رویداد ملی فهما

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کردستان از شرکت ۳۰۵ کانون مساجد این استان در بخش رواق نور رویداد ملی فهما با عنوان ایران قوی خبر داد.

به گزارش ایکنا از کردستان،  کامل گلباغی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کردستان امروز، ۱۷ اسفندماه در نشت خبری با اهالی رسانه‌ای استان با اشاره به برگزاری رویداد ملی فهمای دو با عنوان «ایران قوی» همزمان با سراسر کشور در استان کردستان، اظهار کرد: در این رویداد ملی ۶۰۴ کانون فرهنگی و هنری مساجد کردستان شرکت کردند.

وی افزود: در راستای ساماندهی فعالیت‌های کانون مساجد برای ثبت در سامانه بچه‌های هر ۲۵ کانون، کتابخانه و مسجد استان به یک نفر رابط واگذار شد که در این بخش ۲۹ رابط با دبیرخانه استان همکاری داشته‌اند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کردستان بیان کرد: شرکت‌کنندگان رویداد ملی فهما با کسب امتیاز لازم مورد حمایت قرار می‌گیرند که در این راستا ۴۶ کانون فرهنگی مساجد سنندج و ۲۳ کانون مساجد قروه موفق به کسب امتیاز لازم شده و مورد حمایت قرار گرفتند.

وی ادامه داد: امسال ۱۶ کانون جدید در کردستان راه‌اندازی شده و برای ۱۰۸ کانون مساجد مجوز الکترونیکی صادر شده است.

گلباغی با اعلام اینکه رویداد ملی فهما در ۱۲ رواق و سه قالب فرهنگی، هنری و نوآوری برگزار شد، افزود: اولین رواق این رویداد ملی، رواق نور بوده که فعالیت‌های قرآنی کانون‌های مساجد در زیر مجموعه آن قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به شرکت ۳۰۵ کانون فرهنگی و هنری مساجد کردستان در بخش رواق نور، اظهار کرد: در راستای اجرای رواق نور روزی یک صفحه قرآن در کانون‌های مساجد تلاوت و تفسیر خواهد شد که به‌دلیل شیوع کرونا این طرح به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد و در تعدادی از کانون‌ها کار تفسیر قرآن با زبان کردی نیز انجام می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کردستان برگزاری جشنواره مدهامتان را یکی دیگر از برنامه‌های این رواق برشمرد و افزود: علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره تا ۲۱ فروردین‌ماه سال آینده فرصت دارند نسبت به ثبت‌ نام خود اقدام کنند.

وی اجرای طرح تلاوت نور، طرح «هر مادر ایرانی یک مربی قرآن»، تفسیر جزء هفتم و هشتم قرآن و جذب ایده را از برنامه‌های اجرایی این رواق دانست.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کردستان با اشاره به رواق دانش به‌عنوان دومین پنجره رویداد ملی فهما، اظهار کرد: در این رواق طرح‌های ثبت کتاب، طرح شنبه‌های کتاب، طرح سحاب، تربیت مربی کودک اجرا می‌شود.

وی از شرکت ۲۷۰ کانون مساجد کردستان در این رواق خبر داد و گفت: رواق همدلی یکی دیگر از بخش‌های این رویداد ملی بوده که ۲۶۷ کانون در این بخش شرکت کردند.

گلباغی ترویج ایثار و شهادت را از برنامه‌های اجرایی در رواق همدلی دانست و گفت: در این پنجره ۱۴ مورد سه‌شنبه‌های تکریم در راستای تجلیل از ایثارگران مسجدی به‌صورت استانی انجام شده است.

وی ادامه داد: همچنین در بخش رسانه هر مسجد یک کانون و رسانه محسوب می‌شود و کانون‌های مساجد استان طرح‌های تولیدات چندرسانه‌ای، آموزش خبرنگاری و رابط خبری را اجرا کرده‌اند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کردستان ادامه داد: در رواق ترنج یا هنرهای تجسمی به‌دلیل نبود زیرساخت های لازم برای بارگذاری آثار رتبه ما بین  ۲۵ تا ۲۹ و در بخش قلم با مشارکت ۱۷۴ کانون دارای رتبه ۲۴ کشوری هستیم.

وی رواق فناوری را از دیگر پنجره‌های رویداد ملی فهما دانست و افزود: در این بخش ۱۸۰ کانون استان کردستان شرکت کردند.

گلباغی یادآور شد: امسال چهار هزار جلد قرآن بین کانون‌های مساجد توزیع و ۴۷ محفل انس با قرآن برگزار شده است.

انتهای پیام
captcha