بانوان کردستانی؛ سفیران پویش «ایران مهربان»
کد خبر: 3958425
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۶

بانوان کردستانی؛ سفیران پویش «ایران مهربان»

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان با اشاره به آغاز پویش «ایران مهربان» با شعار «هر کارمند، حامی فرزند معنوی» در کردستان گفت: بانوان با توجه به نقش ارزنده خود در خانواده و اجتماع سفیران اصلی پویش «ایران مهربان» هستند تا جذب حامی برای ایتام را را در قالب یک فرهنگ در جامعه نهادینه کنند.

به گزارش ایکنا از کردستان، لیلا آژیر، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری استان کردستان در نشست هم‌اندیشی پویش ایران مهربان که با تأکید بر شعار «هر کارمند حامی فرزند معنوی» و به همت کمیته امداد امام خمینی(ره) امروز، 18 اسفندماه در استانداری کردستان برگزار شد، با ابراز تأسف از اینکه کردستان آخرین استان کشور در حوزه جذب حامی برای ایتام استان کردستان قرار دارد، اظهار کرد: با توجه به نقش اساسی خیرین در راستای جذب حمایت‌های مردمی در مواقع بحرانی در استان کردستان و استان‌های همجوار، این جایگاه برای استان قابل قبول نیست.

وی با تأکید بر اینکه کمبود تعداد حامی برای ایتام و محسنین کردستان باید واکاوی شود، افزود: با واکاروی این امر و انجام برنامه‌های فرهنگی مختلف و معرفی ایتام به خیرین استان کردستان می‌توان زمینه جذب حامی بیشتری را برای استان فراهم کنیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری استان کردستان بانوان شاغل در ادارات را سفیران پویش «ایران مهربان» دانست و بیان کرد: پویش «ایران مهربان» با شعار «هر کارمند، حامی فرزند معنوی» در کردستان از امروز، 18 اسفندماه در استان کردستان آغاز خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه باید با همراهی هم زمینه جذب خیرین و حامیان ایتام را فراهم کنیم، افزود: از اواخر بهمن ۹۸ تاکنون به دلیل شیوع کرونا یکی از سخت‌ترین سال‌ها بر ما حاکم بوده و بسیاری از کسب و کارها متضرر شدند و بسیاری از خانواده‌ها آسیب دیدند.

آژیر با اشاره به بازدیدهای خود از روستاهای مرزی و مشاهده شرایط سخت زندگی مردم، افزود: خوشبختانه مردم ما تاب‌آور هستند و در فضای همدلی همراه هم هستند. و این را در عمل بارها به کشور و نظام ثابت کرده‌اند.

وی افزود: با پیگیری‌های انجام شده امکانات یک کارگاه آموزشی تولیدی که تعطیل شده بود در یک روستای مرزی مرز باشماق در حال راه‌اندازی مجدد است و این به همت خیرین میسر شده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری استان کردستان کردستانی‌ها را مردمانی خیّر دانست و یادآور شد: موسسات خیریه کردستان فعال هستند و همواره کمک حال مردم نیازمند بوده‌اند که جای تقدیر و تحسین دارد.

محمدرسول شیخی‌زاده، مدیرکل کمیته امداد کردستان در ادامه این نشست بیان کرد: از خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد کردستان 32 هزار زن سرپرست خانوار، 52 هزار نفر سالمندان، بالای 20 هزار نفر دانش‌آموز، سه هزار نفر دانشجو و بیش از سه هزار نفر نیز بیمار صعب‌العلاج هستند.

وی با اشاره به اینکه در شناسایی محرومان به اظهارات مددجو و تحقیقات محلی اعتماد کرده‌ایم و در سال اخیر به دلیل شیوع کرونا در شناسایی افراد نیازمند سخت نگرفتیم، افزود: همه سرفصل‌های کاری نیازهای خانواده در کمیته امداد مورد توجه قرار گرفته و اعتبار لازم برای آن دیده شده است که بیش از 30 سرفصل کاری و 120 خدمت را شامل می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان ادامه داد: اعتبارات پیش‌بینی شده کمیته امداد 586 میلیارد تومان بود و امروز بیش از 611 میلیارد تومان محقق شده است و پایان 12 ماه به بالای 620 میلیارد تومان خواهد رسید.

شیخی‌زاده با اشاره به اینکه در سال 99 حدود 100میلیارد کمک مردمی داشته‌ایم که در قالب صدقه، زکات، کمک‌های مبتنی بر نیاز خانواده نیازمند کمیته امداد را حمایت کرده‌اند، افزود: حدود 9 هزار نفر از خانوارها در قالب طرح ایتام و محسنین(یتیم و با سرپرست بی‌بضاعت) تحت پوشش کمیته امداد در استان هستند و نیاز است خیرین در این راستا کمیته امداد را حمایت کنند.

وی اجرای طرح حامی اکرام و ایتام و محسنین تحت عنوان پویش «ایران مهربان» در کشور انجام می‌گیرد، یادآور شد: فرزندان مشمول اکرام استان 9 هزار و 45 نفر هستند که از این تعداد چهار هزار و 625 نفر را دختران و چهار هزار و 420 نفر را نیز پسران تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام
captcha