آغاز ثبت‌نام حوزه علمیه امام خامنه‌ای ارومیه
کد خبر: 3959039
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹

آغاز ثبت‌نام حوزه علمیه امام خامنه‌ای ارومیه

مدیر مدرسه علمیه امام خامنه‌ای ارومیه، گفت: ثبت‌نام داوطلبان این مدرسه از ۲٠ اسفندماه آغاز و تا ۳۰ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ ادامه دارد.

ارسالی امروز | آغاز ثبت‌نام حوزه علمیه امام خامنه‌ای ارومیهحجت‌الاسلام حجت قاسم‌خانی، مدیر مدرسه علمیه قرآنی امام خامنه‌ای ارومیه، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، با اشاره به آغاز ثبت‌نام داوطلبان حوزه علمیه قرآنی امام خامنه‌ای برادران ارومیه، اظهار کرد: ثبت‌نام دواطلبان از ۲۰ اسفندماه ۱۳۹۹ آغاز و تا ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت. 

وی افزود: پذیرش از متوسطه اول، دوم و از کلاس‌های پایان هشتم، نهم، دهم، یازدهم و دوازدهم بوده و داوطلبان از سطح یک به مدت ۶ سال به تحصیل مشغول و طلاب در مدرسه از بدو ورود در مسیر حفظ قرآن قرار و تحت هدایت و راهنمایی و همراهی اساتید حفظ به مرور حفظ قرآن را شروع می‌کنند. 

حجت‌الاسلام قاسم‌خانی، بیان کرد: نظام مدرسه قرآنی، طبق نظام جدید حوزه‌های علمیه است و علاوه بر دروس خود حوزه، دروس و علوم مورد نیاز جامعه امروزی از جمله، عقاید مطرح در جامعه، بحث شبهه شناسی، علوم و حدیث، علوم قرآنی، مکالمه عربی و قواعد فقهی و... که اضافه شده، تدریس می‌شود. 

وی ادامه داد: داوطلبان بعد از قبولی در مرحله امتحان کتبی و مصاحبه در ۱۸ تیر ماه، و بعد از اعلام نتایج در ۹ مرداد ماه، در دوره یک ماهه میثاق طلبگی که دوره استعداد سنجی، اخلاق، آمادگی روحی، عملی و تربیت پذیری طلبه شرکت می‌کنند.

مدیر مدرسه علمیه امام خامنه‌ای ارومیه تصریح کرد: شخصیت نهانی، توان معنوی و روحی متقاضی در این مدت به ظهور می‌رسد در صورت موفقیت در این دوره، در تست روان شناسی توسط دو نفر استاد روان شناس انجام داده و با مصاحبه و روش‌های علمی ظرفیت علمی و اخلاقی و روحی داوطلب آزموده می‌شود.

وی گفت: در شرایط پذیرش معدل، داوطلبان بالای ۱۶ و داشتن استعداد مدنظر بوده است.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
قاسم عباسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۸/۲۴ - ۰۲:۳۳
0
0
برادر شهید هستم ولایت مدارم مداحی هم میکنم متاهلم دیپلم هستم. دوست دارم طلبه بشم
captcha