شناسایی یک مسافر کرونایی در مرز مریوان
کد خبر: 3960828
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰

شناسایی یک مسافر کرونایی در مرز مریوان

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کردستان با اشاره به شناسایی یک بیمار کرونایی در مرز باشماق مریوان، گفت: تیم‌های امدادی جمعیت هلال‌حمر استان کردستان به‌صورت ۲۴ ساعته از روز ۲۸ اسفندماه تا پایان تعطیلات نوروزی در مرز باشماق مریوان مستقر هستند.

به گزارش ایکنا از کردستان به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر کردستان، پیام جلالی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کردستان امروز، یکم فروردین‌ماه با اشاره به استقرار اکیپ‌هایی از جمعیت هلال‌احمر کردستان در باشماق، اظهار کرد: در راستای اجرای طرح غربالگری مسافران مرز مریوان ۱۳۰ نفر مورد غربالگری قرار گرفته و یک نفر بیمار کرونایی شناسایی شده است.

وی با اشاره به اینکه بیمار شناسایی شده در مرز مریوان پس از انجام تست کرونا و تشخیص بیماری، سریعا به بیمارستان سنندج منتقل شده است، افزود: از ساعت ۸ تا 21 به همراه پرسنل شبکه بهداشت و درمان شهرستان در مرز رسمی مریوان به غربالگری مسافران می‌پردازند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کردستان بیان کرد: طی سه روز گذشته در مجموع بیش از ۴۵۰ نفر در مرز مریوان مورد غربالگری و تست کرونا قرار گرفته اند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تیم‌های عملیاتی ما در تمام محورهای استان مستقر بوده و به‌صورت شبانه‌روز مشغول خدمات‌رسانی به هموطنان هستند، افزود: تیم‌های متشکل از امدادگران و نجات‌گران جمعیت هلال‌احمر با هدف غربالگری مسافران نوروزی که قصد سفر به کشور را دارند، در مرز باشماق مستقر شده‌اند.

جلالی اظهار کرد: با توجه به دستورالعمل‌ها کنترل و غربال‌گری افراد از نظر ابتلا به بیماری کرونا در مبادی ورودی و خروجی کشور در ۱۶ استان کشور به جمعیت هلال‌ احمر واگذار شده است.

وی گفت: علی‌رغم اینکه مرز رسمی باشماق بر اساس مصوبه استانداری کردستان طی دو هفته گذشته بسته بود، جمعیت هلال‌احمر بر اساس وظیفه سازمانی خود، تیم‌های امدادی و غربالگری  را در این مرز مستقر کرده است.

جلالی افزود: بر اساس وظیفه، خود را موظف به حفظ سلامت هموطنانمان، با کمک دستگاه‍‌های همسو و ذیربط می‌دانیم و همه ترددهای مرزی را از نظر بیماری کرونا در مرز مریوان کنترل می‌کنیم‌.

وی در پایان یادآور شد: تیم‌های امدادی جمعیت هلال‌احمر به‌صورت ۲۴ ساعته از روز ۲۸ اسفندماه تا پایان تعطیلات نوروزی در مرز باشماق مریوان مستقر هستند.

انتهای پیام
captcha