مقابله جدی با سرقت؛ مطالبه رهبری در سال جدید
کد خبر: 3960986
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۱

مقابله جدی با سرقت؛ مطالبه رهبری در سال جدید

رئیس پلیس آگاهی ناجا یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب و فرماندهی کل قوا در سال جدید را موضوع سرقت و مقابله جدی با آن دانست و گفت: وقوع سرقت حتی سرقت‌های خرد احساس امنیت را در جامعه کاهش می‌دهد.

به گزارش ایکنا از کردستان، سردار محمد قنبری، رئیس پلیس آگاهی ناجا امروز، سوم فروردین‌ماه در نشست تخصصی با رئیس پلیس آگاهی و رؤسای ادارات پلیس آگاهی استان کردستان، تأمین امنیت مردم را مأموریت اصلی نیروی انتظامی دانست و اظهار کرد: تلاش برای تأمین امنیت باید برای خدا و در راه رضای خدا باشد و به لطف حق تعالی با تلاش همکاران، امنیت مطلوبی در سطح کشور برقرار است.

وی با اشاره به اینکه دشمن از طریق فضای مجازی در تلاش است که امنیت روانی مردم را خدشه‌دار کرده و در تلاش برای القای وجود ناامنی در اذهان مردم است، افزود: این در حالی است که امنیت مطلوبی در سطح کشور برقرار است و ضرورت دارد با بهره‌گیری هدفمند از ظرفیت رسانه‌ها و فضای مجازی نسبت به خنثی کردن این توطئه دشمن تلاش کنیم.

رئیس پلیس آگاهی ناجا یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب و فرماندهی کل قوا در سال جدید را موضوع سرقت و مقابله جدی با آن دانست و بیان کرد: وقوع سرقت حتی سرقت‌های خرد احساس امنیت را در جامعه کاهش می‌دهد.

وی با بيان اينكه افزايش سرقت‌ها علاوه بر كاهش احساس امنيت، می‌تواند امنيت عمومی جامعه را نيز به مخاطره بيندازد، افزود: ارتقای بهره‌وری اقدامات و مأموريت‌های اجتماعی در راستای طرح مبارزه با سرقت و از طرفی همكاری و پشتيبانی اجتماعی برای تشديد مبارزه سرقت يك ضرورت است.

سردار قنبری با تأکید بر اینکه سرقت به‌عنوان يک جرم با توجه به ماهيتش طيف وسيعی از انواع جرایم را شامل می‌شود، ادامه داد: سرقت از جمله مهم‌ترين جرایم حال حاضر در كشور است و تجربيات نشان می‌دهد، استفاده از روش‌های اجتماعی و هوشمندانه در طرح تشديد مبارزه با سرقت بسيار ضروری است.

وی مقابله با سرقت را یک مطالبه عمومی دانست و تأکید کرد: تمام تلاش ما بر این است که خواسته و مطالبات به جا و به حق مردم را برآورده کنیم تا مردم در یک محیط امن و توأم با آرامش زندگی کنند.

رئیس پلیس آگاهی ناجا با تأکید بر ارتقای اشراف اطلاعاتی در رده‌های انتظامی، نداشتن اشراف اطلاعاتی را موجب عدم توفيق در انجام مأموريت‎ها دانست و گفت: بايد در تمام موضوعات و حوزه‌های مأموريت اشرافيت اطلاعاتی داشته باشيم.

وی با بیان اینکه مبارزه با سرقت، نیازمند تدبیر، برنامه‌ریزی و تجزیه و تحلیل است، افزود: باید فرماندهان و مدیران، این 3 نکته را در حوزه کاری و در راستای مبارزه با جرایم مورد استفاده قرار دهند.

سردار قنبری پيشگيری از وقوع سرقت را مستلزم اقدامات پيشگيرانه و مشارکت فعال همه نهادها دانست و ادامه داد: اقدام به موقع پلیس در کشف سرقت و انواع جرایم منجر به افزایش اعتماد عمومی و جلب مشارکت‌های مردمی می‌شود.

وی ارتقای سلامت اداری را زمينه‌ساز مقبوليت و رضايتمندی مردم از پليس دانست و افزود: تلاش شبانه‌روزی همکاران در راستای برقراری نظم و امنيت بر کسی پوشيده نيست، ولی نظارت بر اين امور بايد با حساسيت از سوی فرماندهان و مديران پيگيری شود.

رئیس پلیس آگاهی ناجا در پایان وضعیت جرایم در استان کردستان را بسیار خوب و مطلوب دانست و یادآور شد: با توجه به شرایط جغرافیایی، استان کردستان همیشه و در همه زمان دشمنان در پی ایجاد اختلاف در بین مردم این استان بودند و ضرورت دارد در مقابل تهدیدات حداقلی ، تمهیدات حداکثری ار در دستور کار قرار دهیم.

انتهای پیام
captcha