آغاز ثبت نام مدرسه علمیه ریحانه‌الرسول ارومیه
کد خبر: 3961080
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۱

آغاز ثبت نام مدرسه علمیه ریحانه‌الرسول ارومیه

مدیر مدرسه علمیه ریحانه‌الرسول ارومیه گفت: پذیرش مدرسه علمیه ریحانه‌الرسول ارومیه از مقطع سیکل و حداکثر سن برای ورود به این مدرسه علمیه ۱۷ سال است که تا ۳۱ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

ارسالی امروز| ثبت نام و پذیرش مدرسه علمیه ریحانه‌الرسول ارومیه، از ۲۵ بهمن شروع شده و تا ۳۱ اردیبهشت ادامه داردپروین جهانی، مدیر مدرسه علمیه ریحانه‌الرسول ارومیه، در گفتوگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: رسالت طلبگی، رسالت انبیای الهی و به عنوان جانشینان انبیا و ائمه(ع) باید بیشتر از دیگران به اهل بیت(ع) شباهت داشته باشند و حوزه علمیه صرفا یک مکان علمی و پژوهشی نیست، بلکه تبیین معارف دینی و انقلابی و راهبری مردم از مهم ترین وظایف حوزه علمیه است و همین امر این مرکز دینی را از دیگر مراکز علمی متمایز می‌کند.

وی افزود: طلبه برای پیشرفت در حوزه هم باید در بعد علمی و هم در بعد اخلاقی و تهذیبی خودش را تقویت کند و اگر در یکی از این دو بخش نتواند خود را بالا بکشد نمی‌تواند نقش رهبری دینی را در جامعه ایفا کند و چه بسا مضراتی هم خواهد داشت.

مدیر مدرسه علمیه ریحانه‌الرسول ارومیه، بیان کرد: نقش طلاب خواهر در تاثیرگذاری جامعه کمتر از برادران نیست و تاثیر زنان امروز در خانواده و جامعه قابل انکار نیست و لذا از این جهت طلاب خواهر نقش بسزایی در فرهنگ سازی صحیح دارند.

وی ادامه داد: از زمان رسول خدا زنان نقش تاثیرگذاری در پیشبرد اهداف اسلامی داشتند و از حضرت خدیجه(س)، حضرت زهرا(س)، زینب کبری (س) تا امروز، زنان نقش بی بدیلی در پیشبرد اهداف اسلام داشتند و نقش این قشر از جامعه در پیروزی و تثبیت انقلاب اسلامی هم بسیار موثر بود.

جهانی تصریح کرد: پذیرش مدرسه علمیه ریحانه‌الرسول ارومیه از مقطع سیکل و حداکثر سن برای ورود به این مدرسه علمیه ۱۷ سال می‌باشد که ثبت نام و پذیرش از ۲۵ بهمن شروع شده و تا ۳۱ اردیبهشت ادامه خواهد داشت و متقاضیان می‌توانند به صورت حضوری در مدرسه علمیه ریحانه‌الرسول یا با مراجعه به سایت پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

وی گفت: طلاب بعد از ۷ سال تحصیل، مدرک سطح دو را دریافت می‌کنند و البته سطح سه هم در رشته کلام اسلامی در مدرسه علمیه ریحانه‌الرسول ارومیه راه اندازی شده است که فارغ التحصلان جامعة الزهرا( س)، دانشگاه امام صادق (ع)، مدرسه عالی شهید مطهری و حوزه علمیه خواهران می‌توانند در این رشته مشغول به تحصیل شوند و با توجه به این که این مدرسه دارای خوابگاه هم هست متقاضیان از شهرستان‌ها هم می‌توانند در رشته کلام اسلامی مشغول به تحصیل شوند و از خوابگاه‌های این مدرسه استفاده کنند.

جهانی اظهار کرد: تحصیل در محیط معنوی، انس با قرآن و سیره و سنت اهل بیت، برگزاری کلاس‌های اخلاق و احکام، آموزش جواب به شبهات دینی، پاسخ به جوانان، تعامل با مردم و ایجاد زمینه‌های تبلیغ را از اهداف مدرسه علمیه ریحانه‌الرسول بوده و طلاب در مدرسه علمیه ریحانه‌الرسول ارومیه از لحاظ آموزشی و پژوهشی به تخصص دست می‌یابند و این قابلیت‌ها را پیدا می‌کنند که در دانشگاه‌ها، مدارس ابتدایی و حوزه علمیه خواهران مشغول به تحصیل شوند و در کنار برنامه‌های آموزشی، کلاس های تقویتی اخلاق، خانواده، اردوهای تفریحی و زیارتی و علمی برای طلاب برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha