پویایی بخش اقتصاد و تولید از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی است
کد خبر: 3961888
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰

پویایی بخش اقتصاد و تولید از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی است

معاون تهذیب حوزه علمیه کردستان با اشاره به اینکه نامگذاری چند سال اخیر با عنوان اقتصادی نشان از نگاه دغدغه‌مندانه‌ رهبر معظم انقلاب به حوزه اقتصاد دارد، اظهار کرد: با توجه به این امر باید گفت پویایی بخش اقتصاد و تولید از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده است.

حجت‌الاسلام سیدتوفیق رضایی، معاون تهذیب حوزه علمیه کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، با اشاره به اینکه نامگذاری چند سال اخیر با عنوان اقتصادی نشان از نگاه دغدغه‌مندانه‌ رهبر معظم انقلاب به حوزه اقتصاد دارد، اظهار کرد: با توجه به این امر باید گفت پویایی بخش اقتصاد و تولید از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده است.

وی افزود: نامگذاری سال ۱۴۰۰ تحت عنوان سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» شاید در نگاه اول حول محور اقتصاد بچرخد، ولی با اندک تأملی متوجه جامعیت این نامگذاری خواهیم شد.

معاون تهذیب حوزه علمیه کردستان بیان کرد: نامگذاری امسال نشان می‌دهد که در راستا و موازات تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، کشور نیازمند یک همنوایی و همصدایی هماهنگ و موزون در حوزه‌های مختلف دارد که اقتصاد تنها یکی از این حوزه‌هاست.

وی ادامه داد: در لابه‌لای کلام رهبر معظم انقلاب نشانه‌هایی از نگاه ایشان به وقایع سال گذشته در سطح ملی و بین‌المللی نمایان بود، دغدغه‌مندی ایشان نسبت به کرونا در ابتدای بیانات معظم‌له به عینه مشهود بود. ویروسی که به فرموده مقام معظم رهبری زندگی بشر امروزی که به نوعی به علم و تکنولوژی خود می‌نازد را به شدت متأثر کرد و بسیاری از شئونات جوامع انسانی را تحت‌الشعاع قرار داد.

رضایی گفت: نکته قابل توجهی که در کلام رهبر معظم انقلاب اسلامی بسیار رخ می‌نمایاند، امید به آینده کشور و نظام بود و صلابت کلام معظم‌له نشان داد که ویروس کرونا شاید در ظاهر خسارت‌های جانی و مالی بسیاری برای کشور به دنبال داشته است، ولی هرگز نتوانست امید را از ملت ایران بگیرد.

وی افزود: مسئله دیگر در کلام رهبری، شکست توطئه‌های اقتصادی، سیاسی و حتی نظامی دشمنان در سال گذشته بود؛ سالی که دشمنان نظام دست به هر کاری زدند که این انقلاب را یا به حاشیه ببرند یا به سرنوشت عراق، سوریه و سایر کشورهای منطقه دچار کنند که عزم ملی و اقتدار نظام و رهبری حکیمانه معظم‌له نه تنها امتیازی در این بخش‌ها به دشمن نداد، بلکه عملا مُهر شکست را بر پیشانی دشمنان منطقه‌ای و بین‌المللی به ویژه آمریکایی‌ها و اذناب منطقه‌ایش منکوب کرد.

معاون تهذیب حوزه علمیه کردستان بیان کرد: رهبری انقلاب اسلامی بین کلام خویش اشاره‌ای به شعار سال گذشته یعنی «جهش تولید» داشتند و از سخنان ایشان هویدا بود که جهش تولید در سال ۹۹ محقق نشده است، لذا امید است که امسال جبران کم کاری‌ها و تسأهل برخی از دولتمردان شود.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام نوروزی امسال یادآوری کردند که «تحقق جهش تولید هم تأثیرات عمیق اقتصادی در کشور از جمله در مسئله ارزش پول ملی دارد و هم موجب اعتماد به‌نفس ملی، رضایتمندی عمومی و تضمین‌کننده امنیت ملی است».

رضایی ادامه داد: ایشان به برخی از نکات مهم در تحقق نیافتن کامل جهش تولید در سال گذشته مانند مانع تراشی، قانون گریزی‌ها و... اشاره داشتند و این نشان می‌دهد مقام معظم رهبری تسلط کاملی بر اوضاع اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی کشور داشته و دارند که این را باید یک عطیه الهی برای این ملت دانست.

وی افزود: مقام معظم رهبری ضمن اینکه به علل محقق نشدن کامل جهش تولید در سال ۹۹ اشاره فرمودند، نقشه راه را برای سال پیش رو برای همه به ویژه دولتمردان و مسئولان ترسیم کردند تا جایی که ایشان به موضوع سرمایه‌گذاری در حوزه تولید و نیز تمرکزگرایی در هزینه‌های تولید سفارش‌هایی داشتند که بی‌شک این می‌تواند چراغ راه آینده اقتصادی این انقلاب و نظام باشد.

معاون تهذیب حوزه علمیه کردستان اظهار کرد: مسئله دیگری که در کلام نوروزی رهبر معظم انقلاب مشهود بود، نگاه ویژه ایشان به انتخابات ۱۴۰۰ ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا بود، انتخاباتی که در این برهه از تاریخ سیاسی ایران و منطقه بسیار سرنوشت ساز است تا جایی که این انتخابات می‌تواند بسیاری از مناسبات ملی و حتی فراملی را متحول سازد.

وی افزود: معظم‌له سال ۱۴۰۰ را به علت در پیش بودن انتخابات سالی حساس و مهم خواندند و فرمودند که «انتخابات خرداد ۱۴۰۰ و روی کارآمدن مدیریت‌های جدید و احتمالاً تازه‌ نفس و با انگیزه‌های قوی، امسال را سالی بسیار مهم، حساس و تأثیرگذار در آینده کشور کرده است».

رضایی در پایان یادآور شد: مسئله بارز دیگری که در سخنان ایشان به عینه مشهود بود، بسیج عمومی همه دستگاه‌های دولتی و حتی بخش خصوصی برای حمایت از دولت آینده بود به گونه‌ای که از همه بخش‌های دولتی و خصوصی برای رفع موانع اقتصادی و تحقق صددرصدی «جهش تولید» خواستند که در این حرکت جهادگونه میدان‌داری کنند.

انتهای پیام
captcha