مساجد نقش محوری در تحقق شعار سال دارند
کد خبر: 3962162
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳

مساجد نقش محوری در تحقق شعار سال دارند

مدیر ستادی کانون‌های فرهنگی - هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با اشاره به کثرت تعداد مساجد و مخاطبان کانون‌های مساجد گفت: مساجد نقش محوری در تحقق شعار سال خواهند داشت.

کامل گلباغی، مدیر ستادی کانون‌های فرهنگی - هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) هر ساله به انتخاب شعار سال تکلیف تمام دستگاه‌های اجرایی در حوزه‌های مختلف به ویژه بخش تولید را مشخص می‌کند.

وی افزود: در این راستا دستگاه‌های دولتی و غیردولتی برنامه‌های اجرایی خود را در طول سال براساس تحقق همان شعار سال تدوین و طراحی می‌کنند که در این بخش مساجد نیز می‌توانند نقش اساسی داشته باشند.

مدیر ستادی کانون‌های فرهنگی - هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با اشاره به کثرت تعداد مساجد و مخاطبان کانون‌های مساجد بیان کرد: با توجه به این امر مساجد نقش محوری در تحقق شعار سال خواهند داشت.

وی ادامه داد: تولید و اقتصاد اساس رشد، توسعه و پیشرفت هر جامعه‌ای بوده است و اگر کشوری اقتصاد موفقی نداشته باشد وابستگی اقتصادی به سایر کشورها پیدا می‌کند و این وابستگی اقتصادی وابستگی سیاسی را نیز به دنبال دارد.

گلباغی به استعدادها و پتانسیل‌های کشور و ثروت عظیم کشور اشاره و بیان کرد: بهره‌مندی کامل از این ثروت عظیم که در جای جای کشور نهفته‌ است می‌تواند زمینه تحقق شعار سال را فراهم کند چرا که رشد پتانسیل‌های موجود توسعه تولید و در نتیجه اقتصادی موفق را محقق خواهد کرد.

وی با تأکید بر حمایت از کارآفرینان و تولیدکنندگان به منظور رشد و توسعه اقتصادی کشور افزود: این کارآفرینان برای اجرای ایده‌ها و برنامه‌های خود به پشتیبانی متخصصان نیازمند هستند و این پشتیبانی از تأکیدات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در تحقق شعار بوده است.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کردستان با وجود موانع بسیار بر سر راه تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران برای نقش‌آفرینی در عرصه اقتصادی کشور اشاره و اظهار کرد: با رفع و حذف این موانع می‌توانیم اقتصاد کشور به اقتصادی پویا و شکوفا تبدیل کنیم.

وی با اشاره به اینکه مساجد و کانون‌های مساجد همواره در راستای تبیین منویات رهبری در جامعه گام‌های اساسی برداشته‌اند، افزود: در این راستا و به منظور فراهم آوردن راهکارهای تحقق شعار سال با برگزاری کارگاه‌ها، نشست‌ها و برنامه‌های متنوع فرهنگی سعی دارد در تبیین اقشار مختلف جامعه و توسعه و ترویج کارآفرینی در جامعه گام بردارد.

گلباغی گفت: مساجد به دلیل اینکه تعطیل‌پذیر نیستند و کثرت فراوانی به ویژه در استان کردستان دارند، از طریق فضای مجازی و به صورت حضور از طریق اعضای کانون‌های مساجد می‌توانند زمینه‌ساز توسعه کارآفرینی و رشد اقتصادی و تولیدی در کشور باشند.

وی تأکید کرد: باید از طریق فضای مجازی زمینه تحقق شعار سال و تبیین اقشار مختلف مردم را فراهم کرده و بتوان به پویایی و بالندگی اقتصاد کشور کمک شایانی کرد.

انتهای پیام
captcha