تعداد 23 هزار اموال تاریخی کردستان در سامانه ملی جام ثبت می‌شود
کد خبر: 3963193
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۶

تعداد 23 هزار اموال تاریخی کردستان در سامانه ملی جام ثبت می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان از آماده‌سازی مراحل اولیه ثبت 23 هزار اموال تاریخی، فرهنگی و اسناد خطی در سامانه ملی جام خبر داد.

به گزارش ایکنا از کردستان به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی و گردشگری کردستان، یعقوب گویلیان، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان در بازدید از موزه‌ها و مخازن نگهداری آثار تاریخی استان اظهار کرد: هم اکنون بیش از  23 هزار اموال با ارزش استان در موزه های مردم شناسی خانه کورد، موزه باستان شناسی سنندج و مخازن استان موجود است که می بایست در سامانه ملی جام به صورت کامل ثبت شوند.

وی با اشاره به لزوم ثبت این آثار افزود: تا کنون 8600 اشیاء تاریخی، فرهنگی و خطی در این سامانه ثبت شده که لازم است در کمترین زمان ممکن سایر آثار و اشیاء نیز ثبت شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با بررسی کامل وضعیت مخازن نگهداری آثار و اموال فرهنگی استان بیان کرد: سه مخزن نگهداری اشیاء و آثار مردم شناسی، باستانی و اسناد خطی در استان موجود است که با جدیت کامل حفظ و نگهداری آنها توسط یگان حفاظت، دوربین‌های حفاظتی، کارشناسان خبره، حراست اداره کل و نیروهای امنیتی و انتظامی محافظت می‌شود.

یادآور می‌شود؛ در این بازدید که ذیحساب، این اموال فرهنگی و معاون میراث فرهنگی نیز حضور داشتند بر تسریع در ساماندهی و ثبت آثار، اسناد و اشیاء تاریخی و فرهنگی استان در سامانه ملی جام تأکید و بخش‌ها و قسمت‌های مختلف عمارت تاریخی خسروآباد سنندج نیز مورد بازدید و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام
captcha