تزریق بیش از ۶ هزار دُز واکسن کرونا به گروه‌های اولویت‌دار کردستان
کد خبر: 3963940
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۱

تزریق بیش از ۶ هزار دُز واکسن کرونا به گروه‌های اولویت‌دار کردستان

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه تاکنون ۷ هزار و ۳۴۷ دُز واکسن کرونا به استان اختصاص داده شده است، گفت: ۶ هزار و ۱۸۴ دُز آن به گروه‌های اولویت‌دار و در معرض خطر کرونا تزریق شده است.

به گزارش ایکنا از کردستان به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، ابراهیم قادری، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، اظهار کرد: واکسیناسیون کرونا در استان از ۲۱ بهمن‌ماه سال گذشته همزمان با سراسر کشور برای گروه‌های اولویت‌دار آغاز و هم اکنون نیز در حال اجرا و ادامه دارد.

وی افزود: علاوه بر پرسنل بهداشتی، درمانی بخش ICU کرونا، پزشکان و پرستاران مراکز درمانی و بیمارستان‌ها که در معرض خطر ابتلا به کرونا هستند، سالمندان، افراد دارای بیماری زمینه‌ای، پاکبانان، افراد تحت پوشش بنیاد شهید و کارکنان غسالخانه در آرامستان‌ها در اولویت دریافت واکسن در مقابل ویروس کرونا قرار دارند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به تخصیص ۷هزار و ۳۴۷ دُز واکسن کرونا به استان، بیان کرد: از این تعداد ۶ هزار و ۱۸۴ دُز به گروه‌های اولویت‌دار و در معرض خطر کرونا تزریق شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۳ هزار و ۱۵۲ نفر از کادر درمان واکسینه شده‌اند، بیان کرد: یک هزار و ۱۶۴ نفر از کادر بهداشت، ۲۶۰ نفر از کارکنان فوریت‌های پزشکی و ۴۷ نفر از کادر آزمایشگاه واکسینه شدند.

قادری با اشاره به اینکه ۲۲۸ نفر از پرسنل نظام پزشکی واکسن دریافت کرده‌اند، افزود: هم اکنون پزشکان بالای ۵۰ سال عضو نظام پزشکی هم در حال واکسینه در برابر ویروس کووید ۱۹ هستند.

وی بیماران خاص را یکی دیگر از گروه‌های در معرض خطر کرونا دانست و اظهار کرد: تاکنون تعداد ۳۰ نفر از بیماران تالاسمی، ۳۲ نفر از بیماران هموفیلی، ۲۴۷ نفر از بیماران دیالیزی و ۷۵ نفر از بیماران سرطانی واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان پاکبان‌های شهرداری، غسالخانه‌های آرامستان‌ها و سرای سالمندان را یکی دیگر از گروه‌های اولویت‌دار تزریق واکسیناسیون بیماری کرونا نام برد و یادآور شد: تاکنون تعداد ۵۳۰ نفر از پاکبان‌ها، ۳۹ نفر از افراد غسالخانه و آرامستان‌ها، ۲۲۰ نفر از سرای سالمندان و ۱۶۰ نفر از کارکنان بنیاد شهید در برابر بیماری کرونا واکسینه شده‌اند.

انتهای پیام
captcha