توزیع 3 هزار بسته معیشتی بین خانواده‌های نیازمند قروه‌ای
کد خبر: 3964241
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۶

توزیع 3 هزار بسته معیشتی بین خانواده‌های نیازمند قروه‌ای

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قروه گفت: پیش‌بینی می‌شود بیش از سه هزار بسته معیشتی و پنج میلیارد ریال کمک مؤمنانه در ماه ضیافت الهی تهیه و بین خانواده‌های نیازمند قروه‌ای توزیع شود.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت الاسلام عباس عبدی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قروه امروز، 24 فروردین‌ماه در نشست شورای تبلیغ شهرستان قروه که به مناسبت برنامه‌ریزی برنامه‌های ماه مبارک رمضان برگزار شد، اظهار کرد: ماه مبارک رمضان در راستای حمایت از خانواده‌های آسیب دیده از ویروس منحوس کرونا با کمک خیرین و نهادهای حمایتی بسته‌های معیشتی، غذای گرم و کمک‌های مالی همچون سال گذشته توزیع می‌شود.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود بیش از سه هزار بسته معیشتی و پنج میلیارد ریال کمک مؤمنانه در ماه ضیافت الهی تهیه و بین خانواده‌های نیازمند قروه‌ای توزیع شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قروه بیان کرد: با توجه به اوضاع کرونایی تعداد 65 نفر از روحانیان بومی و 20 نفر روحانی مستقر همزمان با ماه ضیافت الهی نسبت به تبلیغ معارف دینی و تبلیغ چهره به چهره جبهه انقلاب اسلامی اقدام می‌کنند.

وی افزود: با توجه به اوضاع حساس کشورمان و در لبیک به منویات مقام عظمای ولایت تلاش شده تا به صورت چهره به چهره و در قالب همایش پیش از اعزام روحانیون معزز مسائل سیاسی و منطقه‌ای به استحضار روحانیون رسانده شود تا روحانیون در منطقه تبلیغی در راستای اهداف و مبانی انقلاب اسلامی نسبت به روشنگری و نیز پاسخگویی به شبهات دینی بیش از پیش اهتمام ورزند.

 عبدی ادامه داد: در جلسات جداگانه با هیئت امنای مساجد و نیز مسئولان هیئات مذهبی نحوه تبلیغ روحانیون و فعالیت مساجد و هیئات مذهبی مدیریت می‌شود تا ضمن رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی زمینه تبلیغ مفید و مؤثر فراهم شود.

وی افزود: تلاش خواهیم کرد در راستای کمک مؤمنانه از خانواده‌های آسیب دیده از ویروس منحوس کرونا بسته‌های معیشتی، غذای گرم و نیز کمک‌های مالی همچون سال گذشته انجام پذیرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قروه از مساعدت و همراهی ادارات و نهادهای فرهنگی و شخصیت‌های بارز شهرستان در راستای انجام مأموریت خطیر سازمان تبلیغات اسلامی قدردانی و بیان کرد: مساعدت مالی و معنوی اداره اوقاف و امور خیریه و امام جمعه شهرستان چشمگیر بوده و این مساعدت‌ها ادامه دارد.

طیب علی آزادی منش، کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی قروه نیز در این جلسه از برگزاری برنامه‌های قرآنی عملیات رمضان در این شهرستان خبر داد و افزود: این برنامه‌ها که در راستای دستورالعمل ارسالی دارالقرآن الکریم اجرا می‌شود، مشتمل بر چندین برنامه قرآنی است.

وی افزود: با توجه به حساسیت زمانی و در راستای بهره‌مندی علاقهمندان به مصحف شریف قرآن کریم و بهره‌مندی آحاد امت اسلامی از فیوضات قرآن کریم در ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد.

کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی قروه گفت: با توجه به تعطیلی کلاس‌های حضوری آموزش قرآن کریم بیشتر برنامه‌های عملیات رمضان در قالب فضای مجازی و برخی دیگر به صورت حضوری و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

وی افزود: برنامه جزءخوانی و مفاهیم موضوعی قرآن کریم در شهرهای قروه، سریش آباد، دزج و دلبران و نیز مساجد تعدادی از روستاهای تابعه با مدیریت روحانیان مستقر و اعزامی برگزار خواهد شد.

آزادی‌منش به فعالیت‌های قرآنی ماه مبارک رمضان اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قروه اشاره و اظهار کرد: حضور در جشنواره قرآنی «نور امید»، اعزام کاروان قرآنی به مناطق کمتر توسعه یافته، مشارکت در همایش استانی تکریم چهره‌های قرآنی، ایجاد انگیزه در جامعه کنشگران قرآنی و تجلیل از آنها، دیدار با مربیان قرآنی، مدیر و قرآن‌آموزان خانه‌های قرآن شهری از جمله فعالیت‌های قرآنی اداره تبلیغات اسلامی در این ماه مبارک است.

وی ادامه داد: در طول ماه مبارک رمضان همچنین مسابقات قرآنی در فضای مجازی، اجرا طرح حفظ موضوعی قرآن کریم و تلاوت کلام وحی با حضور ۱۷۰۰ نفر قرآن آموز برگزار می‌شود.

کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی قروه یادآور شد: آموزش مربیان قرآن کریم با حضور استاد حسین عبدالملکی از اساتید استانی، تلاش مجدانه در گفتمان‌سازی امید و باور، مشارکت در برنامه‌های سحرگاهی شبکه قرآن صداوسیمای مرکز کردستان از مهم‌ترین برنامه‌های دارالقرآن تبلیغات اسلامی قروه در ماه ضیافت الهی است.

انتهای پیام
captcha