بهسازی و نوسازی 1130 واحد مسکونی مناطق زلزله‌زده مریوان
کد خبر: 3964251
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰

بهسازی و نوسازی 1130 واحد مسکونی مناطق زلزله‌زده مریوان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان از بهسازی و نوسازی واحدهای آسیب‌دیده از زلزله مریوان در اسرع وقت خبرداد و گفت: براساس ارزیابی‌ها، 785 واحد مسکونی در مریوان نیاز به نوسازی و 345 واحد نیاز به تعمیر و مقاوم‌سازی دارند.

به گزارش ایکنا از کردستان به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، شهرام ملکی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان امروز، 24 فروردین‌ماه در بازدید از مناطق روستایی آسیب‌دیده از زلزله شهرستان مریوان، اظهار کرد: پس از وقوع زلزله در این مناطق و بر طبق دستور استاندار محترم کردستان، اقدامات لازم از سوی ستاد مدیریت بحران استان آغاز و در کوتاه‌ترین زمان ممکن خدمات مورد نیاز به آسیب‌دیدگان احتمالی به عمل آمده است.

وی افزود: مناطق آسیب‌دیده شهری و روستایی از سوی ستاد مدیریت بحران استان مورد ارزیابی قرار گرفته و در صورت نیاز خدمات امدادی و آواربرداری احتمالی به مردم انجام شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان به نحوه ارزیابی میزان خسارت وارده در مناطق زلزله زده مریوان اشاره و بیان کرد: در مجموع در این زلزله آسیبی به مناطق شهری و روستایی شهرستان‌های مریوان خسارتی وارد شده که بررسی کارشناسی برآورد میزان خسارت به سرعت انجام شده است.

وی تأکید کرد: بر اساس برآوردهای به عمل آمده، در مجموع بیش از هفت هزار واحد مسکونی و دامی و تجاری در 101 روستا مورد ارزیابی قرار گرفت که از این میزان، 785 واحد نیاز به نوسازی و 345 واحد نیازمند تعمیر و مقاوم‌سازی بوده است که در اسرع وقت کار ساماندهی این واحدها انجام می‌شود.

ملکی به نحوه پرداخت تسهیلات به واحدهای آسیب‌دیده از زلزله مریوان پرداخت و افزود: با توجه به نگاه دولت در خصوص تسهیل در کمک‌رسانی و بازسازی مناطق زلزله کشور، در این راستا تسهیلات قرض‌الحسنه و بلاعوض به مردم پرداخت خواهد شد.

وی در پایان یادآور شد: در حال حاضر دستگاه‌های خدمات‌رسان امورات زیر‌بنایی آب و برق و گاز را ارائه داده‌اند و در این رابطه مشکلی وجود ندارد.

انتهای پیام
captcha