جشن گلریزان در کردستان به صورت مجازی برگزار می‌شود
کد خبر: 3964479
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸

جشن گلریزان در کردستان به صورت مجازی برگزار می‌شود

مدیرکل زندان‌های استان کردستان گفت: با توجه به شیوع موج چهارم ویروس کرونا، جشن گلریزان همانند سال گذشته به صورت مجازی و از طریق صدا و سیمای مرکز کردستان برگزار خواهد شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، مراد فتحی، مدیرکل زندان‌های استان کردستان امروز، 25 فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران در سالن جلسات اداره کل زندان‌های استان، اظهار کرد: به منظور حمایت هرچه بیشتر مردمی از زندانیان جرائم غیرعمد به صورت روزانه از ابتدای ماه مبارک رمضان از طریق فضای مجازی و صدا‌و‌سیما مرکز استان برنامه‌های متنوعی در حمایت از زندانیان جرائم غیرعمد برگزار می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزاری نشست و تجمع‌های حضوری امکانپذیر نیست، در این راستا جشن گلریزان سال جاری همچون سال گذشته به صورت مجازی و از طریق صدا‌و‌سیمای مرکز کردستان برگزار خواهد شد.

مدیرکل زندان‌های استان کردستان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۸۳ نفر زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های استان کردستان تحمل حبس می‌کنند، بیان کرد: میزان اعتبار مورد نیاز برای آزادسازی این زندانیان جرائم غیرعمد ۹۳ میلیارد تومان بوده است.
 
وی ادامه داد: سال گذشته با حمایت‌های خیرین استان کردستان توانستیم زمینه آزادسازی ۲۳۴ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد استان کردستان را فراهم کنیم که از این تعداد ۲۰۸ نفر با کمک ستاد دیه و ۲۶ نفر به صورت مستقیم با کمک خیرین استان آزادسازی شده‌اند.

فتحی افزود: مردم استان کردستان بر این عقیده هستند که شادی برای همه است و بر همین اساس همواره در امور خیرخواهانه و نیکوکاری ‍ پیشگام بوده‌اند.

وی گفت: امیدواریم با حمایت خیرین استان کردستان همچون سال‌های گدشته بتوانیم با پرداخت بدهی این محکومان مالی بتوانیم زمینه آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد استان کردستان تا عید سعید فطر را فراهم کنیم تا لبخندی را بر لبان خانواده آنان جاری کنیم.

مدیرکل زندان‌های استان کردستان به ورود خیرین و ریش سفیدان به گروه‌های صلح و سازش اشاره کرد و افزود: با حمایت گروه‌های صلح و سازش در سال گذشته توانستیم زمینه آزادسازی ۱۹۷ نفراز زندانیان جرائم غیرعمد را فراهم کنیم که ۱۹ نفر از آنان قصاص نفس بودند که با رضایت اولیای دم زندگی دوباره به آنان بخشیدند.

وی وجه تمایز زندانبانی اسلامی با زندان‌های آمریکا و اروپا اصلاح و تربیت دانست و اظهار کرد: در راستای اصلاح و تربیت زندانیان و عدم بازگشت دوباره به زندان کارگاه‌های آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای با کمک اداره فنی و حرفه‌ای و جهاددانشگاهی استان کردستان در زندان‌ها و آسایشگاه‌های زندانیان برگزار شده است.

فتحی به تحقق عملکرد اداره کل زندان‌های استان در سال گذشته در این بخش اشاره و بیان کرد: بالای ۵۰ درصد از زندان‌های استان کردستان مشغول به آموزش کار مولد به زندانیان هستند.
 
وی با اشاره به برنامه‌های تحولی قوه قضائیه و احکام پابند‌های الکترونیکی زندان‌های استان کردستان افزود: ۳۳ پابند الکترونیکی در دستور کار اداره زندان استان قرار گرفته که ۱۰ نفر از زندانیان با پابند الکترونیکی از زندان‌های استان آزاد شدند و ۲۲ نفر نیز در حال انجام است.
 
مدیرکل زندان‌های استان کردستان از برگزاری هزار و ۲۲۲ مورد محاکم عمومی و قضایی به صورت الکترونیکی در سال گذشته خبر داد و گفت: به دنبال یک‌هزار و ۶۲۰ مورد بازدید دستگاه قضا از زندان‌های استان، یک‌هزار و ۳۰۴ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد آزاد شدند.

وی با تأکید بر رسیدگی به خانواده زندانیان به دلیل داشتن مشکلات مالی و روحی و روانی افزود: از خیرین استان درخواست داریم که در این زمینه با انجمن‌های حمایت از زندانیان تعامل و همکاری لازم را داشته باشند.

فتحی یادآور شد: سال گذشته شش هزار و 910 مورد بسته معیشتی بین خانواده زندانیان استان کردستان توزیع شد و تلفن همراه 121 نفر از دانش‌آموزان این خانواده‌ها تعمیر و برای 70 مورد نیز  تلفن همراه خریداری شد.

انتهای پیام
captcha