جشن گلریزان؛ ابزاری برای تحقق سند قضایی در کشور
کد خبر: 3965167
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۲

جشن گلریزان؛ ابزاری برای تحقق سند قضایی در کشور

رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: جشن گلریزان یکی از ابزار و طرق تحقق سند قضایی در کشور است و برای تحقق و دستیابی به این مهم نیازمند اطلاع‌رسانی دقیق و همکاری و همراهی قضات و آحاد مردم هستیم.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام حسین حسینی، رئیس کل دادگستری استان کردستان امروز، 28 فروردین‌ماه در نشست خبری با خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان کردستان، اظهار کرد: یکی از محورهای اصلی تحقق سند قضایی تغییر نگاه جامعه و مردم به زندان و زندانیان است.

وی افزود: جشن گلریزان یکی از ابزار و طرق تحقق سند قضایی در کشور است که برای تحقق و دستیابی به این مهم نیازمند اطلاع‌رسانی دقیق و همکاری و همراهی قضات و آحاد مردم هستیم.

رئیس کل دادگستری استان کردستان بیان کرد: از آنجایی که بخشی از زندانیان استان را محکومان مالی و جرایم غیرعمد تشکیل می‌دهند، لذا یکی از ابزار تحقق اهداف سند تحول قضایی، جشن گلریزان و اقداماتی است که ستاد دیه انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: در راستای آزادسازی زندانیان تحولات بسیاری در استان صورت گرفته است که امیدواریم در جشن گلریزان امسال نیز همچون سال‌های گذشته شاهد آزادی تعداد بسیاری از زندانیان باشیم.

حسینی بیان کرد: سال گذشته با وجود مشکلات اقتصادی و شیوع کرونا در کشور که با اخبار نگران‌کننده‌ای در جامعه همراه بود در راستای اجرایی شدن سند تحول قضایی و آزادسازی زندانیان مالی شاهد اخبار خوبی در این راستا بودیم.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 234 نفر از زندانیان مالی و جرائم غیرعمد آزاد شدند، گفت: از این تعداد 208 نفر توسط ستاد دیه و 26 نفر مستقیماً به همت خیرین و کمک‌های مردمی آزاد شدند که برای آزادسازی این تعداد زندانی 367 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

رئیس کل دادگستری استان کردستان افزود: هم‌اکنون نیز ۱۸۳ نفر محکوم مالی و جرائم غیرعمد در زندان‌های استان وجود دارد که برای آزادی آن‌ها به 930 میلیارد ریال نیاز داریم.

وی ادامه داد: از خیرین  درخواست می‌شود که در این شرایط سخت اقتصادی و شیوع کرونا از این فرصت استفاده کرده و به اندازه وسع خود در جهت آزادسازی محکومان مالی و جرائم غیرعمد قدم مؤثری بردارند.

حسینی با اشاره به اینکه حدود نیمی از فرزندان زندانیان دچار بزهکاری و آسیب‌های روحی و اجتماعی هستند، افزود: عمده پرونده‌های طلاق مربوط به خانواده‌هایی است که سرپرست خانواده در زندان است.

وی بیان کرد: با آزادی زندانیان هم طلبکار به حق خود می‌رسد، هم زندانی از زندان آزاد می‌شود و از همه مهم‌تر نتیجه کمک خیرین متوجه خانواده زندانیان خواهد بود.

رئیس کل دادگستری استان کردستان در پایان با اشاره به برگزاری جشن گلریزان در رمضان سال جاری یادآور شد: برای نخستین بار دادگستری استان کردستان امسال در جشن گلریزان شرکت می‌کند.

انتهای پیام
captcha