حمایت مؤسسه قرآنی «اعتصام بحبل الله» از نیازمندان دیواندره
کد خبر: 3965443
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸

حمایت مؤسسه قرآنی «اعتصام بحبل الله» از نیازمندان دیواندره

مدیر عامل مؤسسه قرآنی «اعتصام بحبل‌الله» دیواندره از جمع‌آوری کمک‌های خیرخواهانه مردمی این مؤسسه برای کمک به نیازمندان این شهرستان خبر داد و گفت: این مرکز قرآنی در راستای اجرای دستورات الهی در ایام کرونایی به یاری نیازمندان شتافته است.

ماموستا امجد غفوری، مدیر عامل مؤسسه قرآنی «اعتصام بحبل‌الله» دیواندره در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: شرایط سخت کرونایی و قرارگرفتن شهرستان دیواندره در وضعیت قرمز و تعطیلی مشاغل، آسیب جدی به وضعیت اقتصادی بسیاری از خانواده‌ها وارد کرد.

وی از جمع‌آوری کمک‌های خیرخواهانه و مردمی این مؤسسه برای کمک به نیازمندان این شهرستان خبر داد و افزود: این مؤسسه قرآنی در راستای اجرای دستورات قرآنی در این ایام کرونایی به یاری نیازمندان شتافته است.

مدیرعامل مؤسسه قرآنی اعتصام بحبل‌الله بیان کرد: در این راستا با کمک خیرین شهرستان دیواندره تاکنون ۶۰۰ بسته معیشتی برای خانواده‌های آسیب دیده از کرونا تهیه شده است که این بسته‌های معیشتی بین خانواده‌های نیازمند توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه این بسته‌های معیشتی شامل برنج، روغن، ماکارونی، رب، عدس، لوبیا، و 2 عدد مرغ بوده است، افزود: هر ساله به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، افراد خیر با کمک مؤسسه مقادیر بسیاری سبد کالا را تهیه می‌کنند و بین نیازمندان توزیع می‌کنند.

ماموستا غفوری با اشاره به اینکه این مؤسسه قرآنی از سال91 با دریافت مجوز به صورت رسمی فعالیت خود را در این شهرستان آغاز کرده است، بیان کرد: مؤسسه قرآنی اعتصام بحبل‌الله در دو بخش بزرگسالان و مهد قرآن فعالیت‌های قرآنی خود را ادامه می‌دهد که استقبال از مهد قرآن و حفظ قرآن در خردسالان بسیار مطلوب بوده است.

وی با اشاره به تعطیل شدن فعالیت‌های حضوری این مؤسسه قرآنی در طول ماه مبارک رمضان افزود: به منظور دور نشدن اعضا از برنامه‌های قرآنی این مؤسسه فعالیت‌های خود را به صورت مجازی ادامه می‌دهد.

مدیرعامل مؤسسه قرآنی اعتصام بحبل‌الله ادامه داد: کلاس‌های قرآنی این مؤسسه در رشته‌های روخوانی، روانخوانی، تجوید، ترجمه و تفسیر، حفظ یک جزء به بالا و همچنین احکام برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: مؤسسه قرآنی اعتصام بحبل الله با همکاری مربیان در راستای خدمت به قرآن کریم از تمامی امکانات خود برای پیشرفت فرهنگ قرآنی در سطح جامعه استفاده خواهد کرد و سعی می‌کند، بیشترین زمان خود را به بحث‌های حفظ اختصاص دهد.

ماموستا غفوری افزود: در حال حاضر حافظ کل قرآن کریم بوده و در این راستا به عنوان مربی در بیشتر کلاس‌های حفظ قرآن مؤسسه و مهد قرآن مشارکت و حضور فعالی داشته‌ام.

وی به فعالیت مهد قرآن این مؤسسه قرآنی اشاره و بیان کرد: ما در این مدرسه سعی کرده‌ایم، قرآن‌آموزان تا قبل از مدرسه نیم جزء قرآن را حفظ کنند و تا کلاس دوم دو جزء و در تابستان هم جزء سوم را حفظ کنند.

مدیرعامل مؤسسه قرآنی اعتصام بحبل‌الله با اشاره به اینکه در مهد قرآن از سه سال تا شش سال تحت آموزش قرآن قرار می‌گیرند، افزود: در این بخش ۱۵ سوره از سوره‎های کوتاه قرآن را حفظ می‌کنند و در کلاس‌های قرآنی مهد قرآن سوره‌های خاصی را به صوت اشاره و مفهوم کودکانه و یا در قالب شعر و داستان برای کودکان بازگو می‌کنیم.

وی در پایان یادآور شد: در این ایام کرونایی کلاس‌های حضوری حفظ قرآن مؤسسه قرآنی اعتصام بحبل‌الله تعطیل بوده اما فعالیت‌های این مؤسسه در رشته حفظ به صورت مجازی ادامه دارد.

مجید آوج

انتهای پیام
captcha