۹ آرزوی انسان در قرآن پس از مرگ
کد خبر: 3965651
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹

۹ آرزوی انسان در قرآن پس از مرگ

براساس آیات قرآن کریم انسان‌ها بعد از مرگ با پشیمانی از رفتار و گفتار خود، آرزوی بازگشت به دنیا و جبران خطاهای خود را دارند که در آیات مختلف قرآن برای این دوران 9 آرزو عنوان شده است.

به گزارش ایکنا از کردستان، براساس آیات قرآن کریم انسان‌ها بعد از مرگ با پشیمانی از رفتار و گفتار خود، آرزوی بازگشت به دنیا و جبران خطاهای خود را دارند که در آیات مختلف قرآن برای این دوران 9 آرزو عنوان شده است که در ذیل به آنها پرداخته می‌شود.

1. يَا لَيْتَنِي كُنْتُ تُرَابًا؛ ای ﮐﺎﺵ! خاک می‌بودم ‏ (ﺳﻮﺭه النبأ‏ 40)

2. يَا لَيْتَنِي قَدَّمْتُ لِحَيَاتِي؛ ﺍی ﮐﺎﺵ! (در دنیا) برای (این) زندگی‌ام (چیزی از) پیش فرستاده بودم. (ﺳﻮﺭه ﺍﻟﻔﺠﺮ 24)

3. يَا لَيْتَنِي لَمْ أُوتَ كِتَابِيَهْ؛ ﺍی ﮐﺎﺵ! نامه اعمالم برایم داده نمی‌شد.‏(ﺳﻮﺭه ﺍﻟﺤﺎﻗﺔ 25)

4. يَا وَيْلَتَىٰ لَيْتَنِي لَمْ أَتَّخِذْ فُلَانًا خَلِيلًا؛ ﺍی ﮐﺎﺵ! فلان انسان را به دوستی نمی‌گرفتم. ‏(ﺳﻮﺭه ﺍﻟﻔﺮﻗﺎﻥ 28 )

5. يَا لَيْتَنَا أَطَعْنَا اللَّهَ وَأَطَعْنَا الرَّسُولَا؛ ﺍیﮐﺎﺵ! فرمانبرداری الله و رسولش صلی الله علیه و آله و سلم را می‌کردیم. ‏(ﺳﻮﺭه ﺍﻷﺣﺰﺍﺏ 66)

6. يَا لَيْتَنِي اتَّخَذْتُ مَعَ الرَّسُولِ سَبِيلًا؛ ﺍی ﮐﺎﺵ! راه و روش رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم را تعقیب می‌کردم.(ﺳﻮﺭه ﺍﻟﻔﺮﻗﺎﻥ 27)

7. يَا لَيْتَنِي كُنتُ مَعَهُمْ فَأَفُوزَ فَوْزًا عَظِيمًا؛ ﺍی ﮐﺎﺵ! من هم با آنها می‌بودم حال کامیابی بزرگ حاصل می‌کردم.(ﺳﻮﺭه ﺍﻟﻨﺴﺎﺀ 73‏)

8. يَا لَيْتَنِي لَمْ أُشْرِكْ بِرَبِّي أَحَدًا؛ ﺍی ﮐﺎﺵ! با رب خود کسی را شریک نمی‌آوردم.‏(ﺳﻮﺭه ﺍﻟﻜﻬﻒ 42)

9. يَا لَيْتَنَا نُرَدُّ وَلَا نُكَذِّبَ بِآيَاتِ رَبِّنَا وَنَكُونَ مِنَ الْمُؤْمِنِين؛ ﺍی ﮐﺎﺵ! راهی برابر شود که دوباره به دنیا برگردیم و نشانی‌های رب خود را انکار نکنیم و از جمله مؤمنین شویم. (ﺳﻮﺭﺓ ﺍﻷﻧﻌﺎﻡ 27)

انتهای پیام
captcha