ضرورت تأثیرگذاری طلاب در جامعه آشنایی با فضای مجازی است
کد خبر: 3966256
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۰

ضرورت تأثیرگذاری طلاب در جامعه آشنایی با فضای مجازی است

مدیر مدرسه علمیه امام علی(ع) سلماس گفت: طلبه انقلابی باید بتواند در فضای مجازی به‌صورت فعالانه و جهادگرانه مشغول جهاد در راه خدا، قرآن و خدمت به مردم بوده تا تأثیرگذار باشد.

ارسالی امروز ا لازمه تاثیرگذاری طلاب در جامعه آشنایی با فضای مجازی استحجت‌الاسلام حبیب فتاحی، مدیر مدرسه علمیه امام علی(ع) سلماس، در گفت‌و‌گو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: از معصومین روایت شده کسی که عالم به زمان خود است از هجمه و شبهات علیه دین به طرف مصون می‌ماند، در شرایط کنونی که بخاطر بیماری کرونا همه مجالس تعطیل شده و روند فعالیت‌های قرآنی و دینی به صورت مجازی برگزار می‌شود.

وی افزود: یکی از الزامات طلبگی این است که باید آگاه به زمان و بروز باشد یعنی مجهز به ابزار فضای مجازی و به آن آشنا باشد طلبه‌ای که از فضای مجازی دور باشد و نتواند مباحث و معارف دینی را در این بستر تبلیغ کند، در جامعه امروزی موفق نمی‌شود.

حجت‌الاسلام فتاحی بیان کرد: حوزه علمیه امام علی(ع) سلماس تأکید ویژه‌ای بر تربیت طلبه مجهز به علم و ابزار روز دارد و در این حوزه طلاب همراه با تحصیل دروس حوزوی و حفظ قرآن، با مباحث روز نیز آشنا شده و به‌صورت سالم در فضای مجازی به تبلیغ معارف دینی می‌پردازند.

وی ادامه داد: در ماه مبارک رمضان، طلبه انقلابی این حوزه وظیفه دارد احکام شرعی، مباحث دینی و معارف قرآنی که در حوزه جاری است را در فضای مجازی در گروه و کانال‌های مختلف به اشتراک گذاشته و به سؤالات و شبهات پاسخ دهد.

مدیر مدرسه علمیه امام علی(ع) سلماس تصریح کرد: مقام معظم رهبری نیز به افراد مذهبی توصیه فرمودند که از ظرفیت‌های فضای مجازی به بهترین شکل بهره‌مند شوند و فرمودند که وقتی از این فرصت استفاده نکنیم دشمن از این فضای مجازی علیه ما استفاده می‌کند.

وی گفت: طلبه باید در انتخابات پیش رو نیز فعال باشد و در همین باب باید فضای مجازی را به دست بگیرد و شاخص‌هایی که مقام معظم رهبری و امام راحل بیان کردند را طلبه انقلابی در شبکه مجازی تبیین کند تا مردم در انتخاب افراد اصلح و مثمر به ثمر آگاهانه عمل کنند.

فتاحی اظهار کرد: طلبه انقلابی باید بتواند در فضای مجازی به صورت فعالانه و جهادگرانه مشغول جهاد در راه خدا، قرآن و خدمت به مردم باشد.

انتهای پیام
captcha