ایکنا؛ احیاکننده استعدادهای قرآنی / از معرفی مفاخر قرآنی تا تربیت نیروی متخصص
کد خبر: 3967693
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷
به‌ مناسبت هجدهمین سالروز تأسیس ایکنا /

ایکنا؛ احیاکننده استعدادهای قرآنی / از معرفی مفاخر قرآنی تا تربیت نیروی متخصص

به مناسبت هجدهمین سالروز تأسیس خبرگزاری ایکنا در ۲۰ آبان سال ۸۲، مقارن با ۱۵ ماه مبارک رمضان روند فعالیت این مجموعه در استان مرکزی مورد بررسی قرار گرفته است. این خبرگزاری پس از ۱۴ سال فعالیت در استان توانسته است به مرجعی قابل استناد تبدیل شود.

ایکنا؛ احیاکننده استعدادهای قرآنی / از معرفی مفاخر قرآنی تا تربیت نیروی متخصص

رسانه‌ها دارای وظایفی هستند که هرکدام سعی دارند سیاست‌های تعریف شده خود را به بهترین شکل ممکن اجرا و با رفع مشکلات مردم رسالت خود را معنا بخشند. خبرگزاری ایکنا که از نیمه ماه مبارک رمضان سال 88 مقارن با 20 آبان فعالیت خود را در حوزه قرآن آغاز کرده است وارد هجدهمین سال فعالیتی خود می‌شود. تفاوت این رسانه با سایر رسانه‌ها در این است که معارف اهل‌بیتی(ع) چاشنی تمام فعالیت‌هاست و در کنار فعالیت اصلی(حوزه قرآن) توانسته گوی سبقت را از سایر رسانه‌های مذهبی که سابقه‌ای بیشتر از ایکنا دارند برباید.

خبرگزاری ایکنا همواره سعی در ارتقا و پویایی هرچه بیشتر داشته است و همواره خود را مورد ارزیابی قرار می‌دهد تا نقاط ضعف را برطرف و نقاط قوت را تقویت کند. ایکنای استان مرکزی، ضمن تقدیر از تمامی جامعه قرآنی و متولیان امر قرآن که با این مجموعه همکاری صادقانه داشته‌اند از نقطه نظرات آنان برای حرکت بهتر در حوزه قرآن استقبال می‌کند. گزارش تهیه شده در قالب مصاحبه‌هایی با سیدعلی آقازاده، استاندار مرکزی، حجت‌الاسلام مهدی عباسی، مدیرکل تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام عباس دانشی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، حجت‌الاسلام فاضل حسامی، مدیر حوزه علمیه خواهران، معصومه انصاری، معاون پرورشی، فرهنگی و اجتماعی آموزش و پرورش، حجت‌الاسلام حسن دهقان، رئیس امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه، علی‌اصغر غفاری‌زاده، سرپرست جهاددانشگاهی و مجتبی غلامی معاون فرهنگی جهاددانشگاهی است که در ادامه می‌خوانید:

سیدعلی آقازاده، استاندار مرکزی، ضمن تبریک این روز به مجموعه ایکنا بیان کرد: بارها در خصوص ایکنا صحبت کرده‌ام و این رسانه را از جمله رسانه‌های خوب و مورد اعتماد مسئولان و مردم می‌دانم و خوشبختانه هرچه بر سابقه این رسانه ملی و مردمی افزوده می‌شود، شاهد پویایی هرچه بهتر آن در زمینه‌های مختلف هستیم و هرسال این اعتماد بیشتر از قبل شده و همواره مورد احترام و تکریم مسئولان بوده و هست.

ایکنا؛ احیاکننده استعدادهای قرآنی / از معرفی مفاخر قرآنی تا تربیت نیروی متخصص

وی اضافه کرد: بسیاری از رسانه‌‌ها که قصد اطلاع‌رسانی دارند بهتر است از روش ایکنا و نحوه فعالیتی این مجموعه الگوبرداری کرده و در شیوه فعالیتی خود اعمال کنند. به نظر می‌رسد الگوی کاری این خبرگزاری به سایر رسانه‌ها اطلاع‌رسانی شود، چراکه این کار در ایجاد فضای مناسب برای انتقاد و پیشنهاد سازنده و تهیه فضای تعاملی مطلوب مؤثر باشد.

آقازاده ادامه داد: فعالیت این خبرگزاری در حوزه قرآن، معارف دینی و احکام قابل تحسین است. به خاطر مشغله روزانه تا حدی از اخبار قرآنی و معنوی دور هستیم و فکر می‌کنم عملکرد خبرگزاری ایکنا در ارتباط با پرداختن به موضوعات تخصصی و اطلاع‌رسانی نکات معارفی ما را به احکام قرآنی پیوند می‌زند. لازم است این مجموعه مدیران استان را از نحوه فعالیت خود با ارسال اخبار قرآنی به همراه شخصی آنان آگاه سازد.

مردمی بودن در ایکنا نمود عینی بیشتری داشته باشد

حجت‌الاسلام مهدی عباسی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، نیز در خصوص عملکرد خبرگزاری ایکنا، تصریح کرد: ماهیت خبرگزاری باید مردم پایه باشد و این مردمی بودن در خبرگزاری تخصصی ایکنا باید نمود عینی بیشتری داشته باشد.

ایکنا؛ احیاکننده استعدادهای قرآنی / از معرفی مفاخر قرآنی تا تربیت نیروی متخصص

وی اظهار کرد: در اینکه همه مردم قرآن باور هستند شکی نیست، اما اینکه قرآن باوری تا چه اندازه توانسته در زندگی مردم نقش داشته باشد باید مورد توجه قرار گیرد. هدایت معارف قرآنی عمومی و تخصصی به بطن زندگی مردم یکی از رسالت‌های ایکنا است. نهادینه کردن مبانی و احکام دینی در زندگی اقشار مختلف باید دغدغه این خبرگزاری باشد تا عموم شهروندان نسبت به آموختن مؤلفه‌های حساس شده و احساس نیاز کنند.

عباسی ادامه داد: البته نهادینه شدن معارف قرآنی و اهل‌بیتی(ع) در دستور کار ایکنا قرار دارد، اما با توجه به اهمیت موضوع، حجم گسترده فعالیتی و رقابتی که در عرصه رسانه وجود دارد، نیاز است به مؤلفه‌ها توجه ویژه شود. مسئله الگوسازی قرآنی یکی از شاخصه‌هایی است که ایکنا باید ورود جدی‌تری داشته باشد و خوشبختانه استان مرکزی به لحاظ داشتن مفاخر قرآنی دستش پُر است، ولی توجه ویژه به این مفاخر نشده است.

وی ضرورت توجه به محور هویت‌سازی در سه قالب گرایش‌ها، بینش‌ها و روش‌ها از سوی این خبرگزاری را مورد تأکید قرار داد و افزود: یکی از خوانندگان و مخاطبان همیشگی خبرگزاری ایکنا هستم و از این رسانه اطلاعات خوبی نیز دریافت کرده‌ام، این خبرگزاری در عرصه‌های خبررسانی، تحلیل و گزارش‌نویسی پیگیر تحقق افکار عمومی و مطالبات شهروندان است.

این مقام مسئول تأکید کرد: فعالیت خبرگزاری ایکنا در حوزه‌های مختلف باید به‌گونه‌ای باشد که میل به آموختن قرآن در جامعه افزایش یابد. خبرگزاری ایکنا باید خود را تریبون و بلندگوی نخبگان جامعه قرآنی قرار دهد، نخبگان قرآنی باید این رسانه را اولین گزینه برای بیان دیدگاه‌ها، مطالبات، دغدغه‌ها و مشکلات خود بدانند.

حجت‌الاسلام عباسی بیان کرد: باید دید خبرگزاری ایکنا تا چه اندازه توانسته است، تسهیل‌گر و تنظیم‌گر مؤسسات و خانه‌های قرآنی باشد، این خبرگزاری در معرفی موفق‌ترین مؤسسه و خانه قرآنی روستایی، بیان مشکلات و دغدغه آنان باید بهتر و جدی‌تر وارد عمل شود، مشکلات را دسته‌بندی کرده و برای رفع مشکلات در اختیار مسئولان متولی امر قرآن قرار دهد.

وی با تأکید بر اینکه ویترین این خبرگزاری باید در اذهان عمومی شکل گیرد و منبعی برای ارجاعات عموم باشد، اظهار کرد: به نظر می‌رسد این خبرگزاری بیشتر مخاطب خاص دارد، در صورتیکه عموم مردم باید مخاطب این مجموعه باشند. ظرفیت خبرگزاری نهفته مانده است و باید شکوفا شود. این مجموعه اگر قصد کسب موفقیت‌های بیشتر در سال‌های پیشرو را دارد باید معرفی حرفه‌ای خود را در دستور کار بگذارد. طراحی پوستر و بروشور از فعالیت این خبرگزاری و پخش بین مردم شهری و روستایی در مساجد، مدارس و دانشگاه‌ها باعث می‌شود تا این رسانه معرفی همگانی شود. ایکنا شناخته شده نیست و این از مهجوریت فضای قرآنی است.

ترویج معارف اهل‌بیت(ع) به سطح مطلوب نرسیده است

حجت‌الاسلام عباس دانشی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز تأسیس خبرگزاری ایکنا و آرزوی موفقیت هرچه بیشتر برای این مجموعه، اظهار کرد: این خبرگزاری با وجود اینکه مجموعه خبری جوان با کادری جوان و باانگیزه است، اما از بدو تأسیس تلاش خود را برای حرفه‌ای شدن پیش گرفته و توانسته عملکرد مناسبی از خود برجای بگذارد و با دیگر رقبای خود به رقابت پردازد.

ایکنا؛ احیاکننده استعدادهای قرآنی / از معرفی مفاخر قرآنی تا تربیت نیروی متخصص

وی ادامه داد: خبرگزاری ایکنا، مجموعه‌ای تخصصی است، اگرچه در حوزه‌های مختلف اجتماعی، معارفی و فرهنگی نیز بسیار خوب وارد شده است، اما تخصصی بودن یکی از نقاط قوت و امتیازات این مجموعه رسانه‌ای به‌شمار می‌رود. به نظر می‌رسد ورود تخصصی به مباحث قرآن و معارفی باید اولویت اصلی این مجموعه باشد و تولید محتوا در این حوزه یکی از انتظارات ما از این رسانه است.

دانشی با اشاره به اینکه ترویج قرآن و معارف اهل‌بیت(ع) به سطح مطلوبی در جامعه نرسیده است، بیان کرد: خبرگزاری ایکنا قادر است هم خود و هم دیگر نهادهای همسو و مسئول را بیشتر به سمت مباحث تخصصی و موضوعی قرآن و عترت هدایت کند و تلاش کند که فعالیت‌های این حوزه وسعت بیشتری پیدا کند. این مجموعه مسیر حرفه‌ای شدن را با سرعت پیموده و در حال پیشرفت است.

این مقام مسئول ادامه داد: مؤسسات، مراکز و دیگر تشکلات قرآنی دارای مشکلات و گرفتاری‌هایی هستند که می‌توانند از طریق ایکنا مطالبه کنند، خبرگزاری باید عملکرد این مجموعه‌های قرآنی را مورد ارزیابی قرار داده و گاه با نگاه نقادانه به این موضوع بپردازد.

دانشی تربیت نیروهای متخصص و حرفه‌ای حوزه خبری ایکنا را ضروری توصیف کرد و افزود: به طور آکادمیک آموزش‌های مدون و کلاسیک ویژه خبرنگاران وجود دارد، اما این آموزش‌های تخصصی ویژه تربیت خبرنگاران قرآن وجود نداشته و یا ضعیف است. خبرگزاری ایکنا می‌تواند در تربیت حرفه‌ای خبرنگاران، نویسندگان و تحلیل‌گران حوزه قرآن وارد شده و فضا را برای این حوزه‌ها مساعد کند. آموزش‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت در دستور کار قرار گیرد.

وی بیان کرد: در حوزه رسانه‌ای در بخش‌های ملی، بین‌المللی و جهان اسلام تجربه موفق سازمانی مطلوبی داریم و خبرگزاری ایکنا می‌تواند از این تجارب موفق استفاده کند. چراکه اگر جوامع بشری عمق معنای کلام قرآن و اهل‌بیت(ع) را دریابند از آن تبعیت خواهند کرد. پیام‌های دینی مطابق فطرت بشر بوده و دارای جذابیت‌های شگفت‌انگیزی است که باید در جوامع‌ بین‌المللی نشر پیدا کند.

ضرورت ورود ایکنا به بعد اجتماعی وحی

حجت‌الاسلام فاضل حسامی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان مرکزی، نیز اظهار کرد: توقعات از خبرگزاری ایکنا برآورده نشده است و انتظار می‌رود در مباحث تخصصی قرآنی و وحی با دقت‌نظر بیشتر و جدی‌تر ورود پیدا کند. به نظر بنده بُعد اجتماعی وحی کاملاً مورد غفلت قرار گرفته است و از پدیده وحی تنها بعد الهی و آسمانی آن دیده می‌شود. وقتی گفته می­‌شود پدیده وحی، باید توجه داشته باشیم که وحی دارای دو بال یک بال آسمانی و نزولی بودن آن و بال دیگر اجتماعی بودن آن است. برای بیان این موضوعات باید از ادبیاتی استفاده کرد که اذهان به تفکرات غیر اسلامی و قرآنی هدایت نشود. باید دقت کرد بعد اجتماعی در مقابل بعد سیاسی و اقتصادی قرار نگیرد و منظور قرار گرفتن این بعد در مقابل بعد روانشناختی و کلامی آن است. در توضیح باید عرض کنم اراده خداوند از فرستادن وحی و نزول قرآن بر پیامبر اکرم(ص) در قالب سوره‌­ها، آیات و کلمات صرفاً برای هدایت پیامبر(ص) و ثواب بردن شخص آن حضرت از قرائت قرآن کریم نبود، در غیر این صورت آن حضرت مأمور به ابلاغ نمی‌شد. رابطه پیامبر اکرم(ص) با وحی و قرآن کریم در چند محور خلاصه می­‌شود؛ دریافت آن اعم از آنکه دفعی و یا تدریجی و یا هر دو باشد، خواندن و بازگو کردن آن چه از ناحیه الهی دریافت کرده بر دیگران، حفظ و نگهداری وحی و ما انزل الله، تفسیر وحی و نهایتاً بکار بستن محتوای آن است.

ایکنا؛ احیاکننده استعدادهای قرآنی / از معرفی مفاخر قرآنی تا تربیت نیروی متخصص

حسامی بیان کرد: بسیار علاقه‌مندم بعد اجتماعی وحی از سوی افرادی تشریح شود که ماهیت آن را الهی می­‌دانند و نه زمینی. با چندین مراجعه غیرمستمری که به خبرگزاری ایکنا داشته‌ام در آنجا هم پرداختی به این موضوع مشاهده نکردم. البته در لابه‌لای سخنان اساتیدی همچون استاد مرحوم آیت‌الله معرفت(ره) به‌طور اجمال مطالبی وجود دارد،  اما لازم است که دقیق پردازش شود. اگر عالمان علوم دینی مسلمان دقیق به این حوزه ورود پیدا نکنند فضا برای قلم‌فرسایی دیگران باز می‌شود و ورود حرفه‌ای علمای حاذق دین، زمینه نوشتن دگراندیشان را از بین می‌برد.

وی در تشریح بعد اجتماعی وحی گفت: خداوند تمام کلمات، حروف، جملات، آیات و سوره‌ها را بر قلب پیامبر(ص) الهام کرده است و ایشان همان چیزی که خداوند وحی کرد را به زبان آورد چنانکه قرآن کریم نیز بدان اشارت دارد، اما خداوند به پیامبرش فرمود: «بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ ۖ»، که از بعد «بَلِّغ» غفلت شده است. وحی، دریافت پدیده‌ای که از ناحیه پروردگار برای پیامبران اولوالعزم نازل شد تا آنان پیام را به بشر برسانند. وحی دارای بال دریافت و ابلاغ است و ما از وحی بیشتر تأکید بر بال دریافت داشته‌ایم.

حسامی با اشاره به اینکه وحی برای پیامبر(ص) نازل نشده است، اظهار کرد: وحی بر پیامبر نازل شد تا به دیگران برساند و این به دیگران رساندن لوازم و اقداماتی دارد که همگی بعد اجتماعی وحی است و از آن­ها غفلت شده و یا حداقل حق مطلب ادا نشده است. لازم است رساله‌ای تحت عنوان بعد اجتماعی وحی نوشته و در این رساله این بعد به درستی تشریح می‌شد که برخی از افراد به بیراهه نرفته و وحی را عرفی معنا نکنند. به نظر من یکی از ابعاد اجتماعی بسیار مهم در پدیده وحی و بصورت خاص در مورد قرآن کریم، امت‌نگری و امت‌نگاری وحی است. قرآن امت ساز است و نباید آن را تا حد جامعه‌سازی تنزل دهیم. امت‌سازی قرآن کریم است که پدیده تمدن‌سازی اسلامی را بدنبال دارد. این سخن نیز موضوع قابل توجه و پر دامنه‌ای است که باید در جای خودش بدان پرداخته شود.

ضرورت معرفی ستارگان قرآن دانش‌آموزی

معصومه انصاری، معاون پرورشی، فرهنگی و اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی، سالروز تأسیس خبرگزاری ایکنا را تبریک گفت و بیان کرد: حسن سلوک و معاشرت خبرنگاران این مجموعه بسیار مشهود است و این شاخصه یکی از نقاط قوت این مجموعه محسوب می‌شود.

ایکنا؛ احیاکننده استعدادهای قرآنی / از معرفی مفاخر قرآنی تا تربیت نیروی متخصص

وی با بیان اینکه تعامل این رسانه با دستگاه‌ها به‌ویژه دستگاه‌های متولی امر قرآن قابل توجه است و این امر در استان نمود عینی دارد، اظهار کرد: این مجموعه اخبار قرآنی استان را رصد کرده و در پیگیری مشکلات و نشر اخبار قرآنی دستگاه‌ها تلاش دارد و لازم است که همه دستگاه‌ها این مجموعه را از خود دانسته و از حمایت این رسانه کوتاهی نکنند.

انصاری در ادامه به نقاط قابل بهبود نیز اشاره و تصریح کرد: برخی از دستگاه‌ها با فعالیت این مجموعه آشنا نیستند و لازم است در شناساندن این رسانه اقدامات لازم صورت گیرد. همچنین اکثر قریب به اتفاق دستگاه‌ها فعالیت قرآنی دارند که نباید از چشم این خبرگزاری دور بماند.

وی از خبرگزاری ایکنا درخواست حضور پررنگ در برنامه‌های قرآنی دانش‌آموزی کرد و اضافه کرد: مصاحبه با ستارگان قرآنی کودک و نوجوان در دستور کار این مجموعه قرار گیرد، چراکه معرفی این افراد در ترغیب دیگر دانش‌آموزان نقش به‌سزایی خواهد داشت.

دانشکده علوم قرآنی خمین؛ ظرفیتی قوی با کمترین بهره‌وری

حجت‌الاسلام حسن دهقان، رئیس اداره امور قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، نیز اظهار کرد: خوشبختانه با فعالیت‌های این مجموعه کاملاً آشنا هستم و از زمان ورود به حوزه اوقاف با این رسانه در سمت‌های مختلف ارتباط داشته‌ام و این ارتباط به واسطه پذیرفتن مسئولیت اداره امور قرآنی بیشتر هم شده است.

ایکنا؛ احیاکننده استعدادهای قرآنی / از معرفی مفاخر قرآنی تا تربیت نیروی متخصص

وی با بیان اینکه خبرگزاری ایکنا جایگاه خود را بین دیگر رسانه‌های هم عرض پیدا و به مرتبه ممتازی رسیده است، تصریح کرد: خوشبختانه به واسطه صداقت در نوشتار به تحلیل‌ها و نظرات این مجموعه استناد و ارجاع می‌شود و به خبرگزاری مرجع در حوزه قرآنی تبدیل شده است و این امر اعتبار بسیاری برای مجموعه کسب کرده است.

دهقان از فعالیت‌ها و تلاش‌های این مجموعه خبری در استان تشکر و در تشریح نکات قابل توجه از سوی این رسانه به استعدادیابی و نخبه‌پروری اشاره کرد و افزود: خبرگزاری ایکنا باید ستون ثابت یا پرونده خبری را در صفحه اصلی خود برای فعالان قرآنی و مجامع فرهنگی باز کند، در واقع این رسانه مطالبه عمومی از ادارات برای استعدادیابی، نخبه‌پروری و برنامه‌هایشان در این حوزه داشته باشد.

وی تأکید کرد: اگر به اموری همچون نخبه‌پروری توجه نشود و تنها به بارقه‌ها و جرقه‌های پراکنده دل‌خوش کنیم، قطعاً خروجی مناسبی را نخواهد داشت و اقدامی حداقلی است. ایکنا می‌تواند استعدادهای پنهان را از دل روستا و شهرهای کوچک را شناسایی و معرفی کند و تنها به مرکز استان محدود نشود.

این مقام مسئول ضرورت فعالیت خبرنگاران افتخاری در استان را مورد توجه قرار داد و افزود: ایکنا باید بستر هرچه بیشتر استفاده از خبرنگاران افتخاری را فراهم کند. اگر در برخی شهرها و روستاها خبرنگارانی فعال باشند، قطعاً اخبار دقیق‌تر و کامل‌تر به دست خواهد آمد و استعدادهای قرآنی راحت‌تر شناسایی شده و دغدغه و مشکلات آنان مورد بررسی قرار خواهد گرفت. حسن استعدادیابی این است که به لطف خیرین و موقوفات می‌توان مشکلات را رفع و گام‌های محکم‌تری در حوزه تربیت نخبگان قرآنی برداشت. امروز همه در قبال تربیت استعدادهای قرآنی مکلف هستیم.

دهقان با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت بانوان در شهرها و روستاها مورد غفلت قرار گرفته است، اضافه کرد: برقراری ارتباط با فرمانداری و بخشداری‌ها می‌توان بانوان فعال و حتی دیگر علاقه‌مندان به فعالیت در حوزه قرآن را شناسایی کرد. آموزش و پرورش ظرفیت خوبی از ستارگان قرآنی است که می‌تواند اطلاعات لازم را در اختیار ایکنا قرار دهد.

وی با بیان اینکه ایکنا در حوزه نقد وارد شده و انتظار می‌رود صراحت بیشتری داشته باشد، ادامه داد: از نقد منصفانه و راهگشا نباید ترسید و از نقد درست و اصولی نباید واهمه داشت. خبرگزاری ایکنا در حوزه امر به معروف و نهی از منکر باید نقش مؤثری داشته باشد و نقد منصفانه قطعاً یکی از مصادیق این فریضه الهی است.

دهقان ضرورت پرداختن ایکنا به موقعیت دانشکده علوم قرآنی خمین را مورد تأکید قرار داد و افزود: جای خالی این مهم در این رسانه احساس می‌شود. به نظر می‌رسد باید با مدیریت، اساتید و دانشجویان این مجموعه صحبت کرد. باید جایگاه و رسالت اصلی این دانشکده در استان را مورد تحلیل و بررسی قرار داد. ظرفیتی همچون دانشکده علوم قرآنی در استان ایجاد کرده‌ایم و با کمترین بهره‌وری از آن استفاده می‌کنیم.

کیفیت را فدای کمیت نکنیم

علی‌اصغر غفاری‌زاده، سرپرست جهاددانشگاهی استان مرکزی، ضمن تبریک هجده سالگی خبرگزاری ایکنا به عوامل اجرایی، دبیران، خبرنگاران و عکاسان این مجموعه، ضرورت به کارگیری از نیروهای متخلق به اخلاق قرآنی در خبرگزاری ایکنا را مورد توجه قرار داد و افزود: فعالیت این مجموعه در سطح کلان رضایت‌بخش است و خبرگزاری ایکنای مرکزی همواره سعی دارد با بهره‌گیری از نقطه نظرات اساتید گامی در راستای رفع مشکلی از مشکلات جامعه قرآنی بردارد.

ایکنا؛ احیاکننده استعدادهای قرآنی / از معرفی مفاخر قرآنی تا تربیت نیروی متخصص

وی با بیان اینکه تولید خبر از سوی این مجموعه فقط به پوشش اخبار دستگاه‌ها محدود نشده است، اظهار کرد: این مجموعه چشم‌اندازی برای فعالیت‌های خود در شش ماهه نخست سال جاری در نظر گرفته است که با جدیت پیگیری می‌شود. بدون تردید انتظار دستگاه‌ها از این رسانه در سطح استان بالاست و سعی شده توقعات در راستای سیاست‌های خبرگزاری برآورده شود، اما این امر باعث نشده که اگر نقدی وارد بر دستگاهی باشد از سوی این مجموعه چشم‌پوشی شود.

غفاری‌زاده با اشاره به اینکه شروع فعالیت ایکنا باب جدیدی به روی نکات و آموزه‌های مفاهیمی قرآن باز کرد، تصریح کرد: شاید باور تهیه اخبار قرآنی برای عوام کمی سخت باشد، در صورتیکه ظرفیت بهره‌وری از نکات برگرفته شده از آیات بالاست و اگر نیروی کافی و متخصص باشد می‌توان بهتر از این نیز عمل کرد.

وی با تأکید براینکه کیفیت را فدای کمیت نخواهیم کرد، اضافه کرد: درست است که آمار خبرگزاری باید قابل قول باشد، اما این بدان معنا نیست که هر خبری روی خروجی قرار گیرد. اخبار باید دارای ارزش خبری و از آن مهمتر محتوا باشند تا بتوان نکته‌ای از نکات آیات الهی را بازگو کرد.

این مقام مسئول پرداختن به ابعاد مختلف قرآن و معارف اهل‌بیتی(ع) را چشم‌انداز جدید خبرگزاری ایکنا مرکزی دانست و بیان کرد: قطعاً این مجموعه دارای طرح و برنامه‌هایی است که در طول سال شاهد آن خواهیم بود. این خبرگزاری از نقطه نظرات کاربردی اساتید و فعالان جامعه قرآنی برای پیشبرد هرچه بیشتر مفاهیم قرآن در زندگی مردم استقبال می‌کند.

عملکرد خبرگزاری ایکنا قابل قبول است

مجتبی غلامی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان مرکزی، ضمن تبریک سالروز تأسیس خبرگزاری ایکنا، تصریح کرد: با وجود اینکه ایکنای مرکزی از نبود نیروی انسانی رنج می‌برد، اما خوشبختانه روند فعالیتی این مجموعه قابل قبول است.

ایکنا؛ احیاکننده استعدادهای قرآنی / از معرفی مفاخر قرآنی تا تربیت نیروی متخصص

وی ادامه داد: خبرگزاری ایکنا با پویایی و تلاش توانست جایگاه خود را بین دیگر رسانه‌ها پیدا کند و به همین دلیل به عنوان یکی از خبرگزاری‌های مورد اعتماد مسئولان شناخته می‌شود. این خبرگزاری دارای طرح و برنامه‌های خوبی است که در مناسبت‌های مختلف اجرایی خواهد شد.

ایکنا متعلق به تمامی مردم و مسئولان است. همه در قبال نشر مفاهیم قرآن مسئولیم و کسی نمی‌تواند شانه خالی کند. فعالان این رسانه در استان مرکزی برخود واجب می‌داند به بهانه سالروز تأسیس خبرگزاری ایکنا از جامعه قرآنی، مسئولان و جامعه روحانیت برای همکاری صمیمانه کمال تشکر را داشته باشد. امید است نقطه نظرات درج شده سرلوحه فعالیتی این مجموعه قرار گرفته و گامی دیگر در راستای اعتلای این مصحف شریف بردارد.

انتهای پیام
captcha