برگزاری مراسم شب قدر در مساجد سنندج
کد خبر: 3968576
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹

برگزاری مراسم شب قدر در مساجد سنندج

مسئول ستاد کانون‌های مساجد کردستان از برگزاری مراسم شب قدر در ۱۰ شب آخر ماه مبارک رمضان در دو مسجد قبا و خیبر شهرک بهاران سنندج خبر داد و گفت: این مراسم به همت خیرین و هیئت امنای این دو مسجد و کانون فرقان مسجد خیبر برگزار می‌شود.

کامل گلباغی، مسئول ستاد کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد کردستان، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: ماه مبارک رمضان فرصت مغتنمی برای طلب استغفار و کسب رضای الهی بوده است به ویژه برای کسانی که از فیوضات 10 شب آخر ماه مبارک رمضان بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه از دیدگاه اهل سنت 10 شب آخر ماه مبارک رمضان شب قدر است، افزود: در این راستا مردم استان کردستان هر ساله با حضور در مساجد و برگزاری مراسم و آیین‌های ویژه این شب به تضرع و دعا و طلب استغفار به درگاه باریتعالی می‌پردازند.

مسئول ستاد کانون‌های مساجد کردستان بیان کرد: این مراسم از نماز عشاء آغاز شده و تا افطار ادامه می‌یابد، بیان کرد: برپایی نماز عشا، نماز تراویح، نماز شب، سخنرانی، مداحی و مناجات خوانی و دعا و نیایش از برنامه‌های شب قدر در مساجد کردستان بوده است.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته این مراسم در بیشتر مساجد استان کردستان برگزار می‌شد، یادآور شد: در سال جاری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در دو مسجد خیبر و قبای سنندج برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha