معلمی دمیدن روح توحید و معارف الهی در کالبد جامعه است
کد خبر: 3969075
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۳

معلمی دمیدن روح توحید و معارف الهی در کالبد جامعه است

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: معلمی صرفاً تعلیم کتاب و دانش نبوده، بلکه دمیدن روح توحید و معارف الهی در کالبد جامعه است.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان در پیامی سالروز شهادت شهید مطهری و فرارسیدن روز معلم را تبریک گفت. در این پیام آمده است؛
در تقویم بسیاری از کشورهای جهان روزی برای معلم انتخاب شده تا همگان قدردان علم و دانش باشند.

در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این مهم با سالروز شهادت استاد والامقام آیت‌الله مرتضی مطهری مقارن گشته که هم بهانه‌ای برای ارج نهادن تلاش‌های آن شهید بزرگوار برای بیداری امت باشد و هم به یاد تلاش‌گران عرصه علم و دانش باشیم.

امام راحل نیز معلمی را مأموریتی الهی معرفی کرد و مسئولیت این قشر عزیز را هم‌سنگ مسئولیت پیامبران می‌دانست، از همین رو فرمودند: «معلمی شغل انبیاء است»، بر این اساس معلمی صرفاً تعلیم کتاب و دانش نبوده، بلکه دمیدن روح توحید و معارف الهی در کالبد جامعه است.

وجود معلمان شهید در استان کردستان نشان از حرکت این جامعه ارزشمند در راه درست اندیشیدن، درست تصمیم گرفتن و درست حرکت کردن دانش‌آموزان برای رسیدن به ارزش‌های اسلامی و انقلابی است، لذا این روز بزرگ را به همه معلمانی که در سنگر تعلیم و تربیت برای پرورش آیندگان انقلاب اسلامی مجاهدانه تلاش کرده و حتی در ایام گسترش ویروس کرونا از پای ننشستند، صمیمانه تبریک عرض نموده و توفیقات بیش از پیش آنان را از درگاه خداوند منان خواستارم.

انتهای پیام
captcha