اولین حوزه علمیه قرآنی بانوان راه‌اندازی شد
کد خبر: 3970043
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰

اولین حوزه علمیه قرآنی بانوان راه‌اندازی شد

مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) از راه‌اندازی نخستین حوزه علمیه قرآنی بانوان در شهرستان قرآنی استهبان استان فارس خبر داد.

حجت‌الاسلام علی‌رضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، از راه‌اندازی نخستین حوزه علمیه قرآنی بانوان در شهرستان قرآنی استهبان استان فارس خبر داد و گفت: حوزه علمیه الزهرا(س) استهبان در سال تحصیلی جدید از بانوان علاقه‌مند به دروس حوزوی همراه با حفظ قرآن كریم داوطلب می‌پذیرد.

وی با اشاره به فعالیت تنها حوزه علمیه قرآن‌محور كشور در روستای محمدآباد استهبان (قرآن‌آباد ایران) افزود: این حوزه علمیه قرآن‌محور ویژه آقایان است اما در طی این سال‌ها برخی از بانوان اظهار تمایل به تحصیل در چنین حوزه علمیه‌ای داشتند به‌ همین دلیل بنا گرفتیم تا حوزه علمیه قرآنی هم برای بانوان با همكاری حوزه علمیه شهرستان استهبان راه‌اندازی كنیم.

شاهسونی با بیان اینكه با تعامل و همكاری و تفاهم‌نامه‌ای كه با حوزه علمیه الزهرا(س) استهبان داشتیم بحمد الهی این مهم برای بانوان قرآن‌دوست هم فراهم شد، گفت: به یاری خدا برنامه‌های سال تحصیلی جدید این حوزه علمیه همراه با حفظ قرآن برای بانوان طلبه خواهد بود.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی كشور با ذكر این نكته که شرایط پذیرش در این حوزه علمیه مانند سایر مراكز حوزوی است، بیان کرد: البته برای این حوزه باید داوطلبان تسلط كاملی بر روخوانی و روان‌خوانی قرآن كریم داشته باشند و در این راستا هم مصاحبه‌ای تخصصی هنگام ورود به حوزه از آنان به عمل خواهد آمد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه تشكل‌های قرآنی كشور به شیوه ثبت‌نام در این حوزه علمیه اشاره كرد و افزود: علاقه‌مندان جهت ثبت‌نام می‌توانند از طریق سایت حوزه علمیه بانوان به آدرس https://paziresh.whc.ir   اقدام كرده و بعد از آن هم با مراجعه به سایت مؤسسه بیت‌الاحزان به نشانی beytolahzan.ir نسبت به نام نویسی در این دوره اقدام كنند.

انتهای پیام
captcha