مؤسسات قرآنی را دریابیم / برپایی دوره‌های تخصصی قرآن ویژه بانوان در فارس
کد خبر: 3970274
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۱

مؤسسات قرآنی را دریابیم / برپایی دوره‌های تخصصی قرآن ویژه بانوان در فارس

مدیركل امور بانوان و خانواده استانداری فارس خواستار حمایت دستگاه‌های دولتی و غیردولتی از مؤسسات قرآنی جهت ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه شد.

سیده معصومه دستغیب، مدیركل امور بانوان و استانداری فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه اسلامی گفت: اساس و پایه شكل‌گیری انقلاب اسلامی آموزه‌های قرآنی است و بر مبنای همین آموزه‌ها بود كه اصولاً انقلاب اسلامی شكل گرفت.

وی لازمه تداوم این انقلاب را نیز گسترش و تقویت فرهنگ قرآنی در جامعه دانست و افزود: مسلماً یكی از اركان اینكه بتوانیم فعالیت‌های قرآنی را در جامعه گسترش دهیم مردمی كردن این فعالیت‌ها و حمایت از مؤسسات قرآنی است.

دستغیب خواستار حمایت دستگاه‌های دولتی و غیردولتی از مؤسسات قرآنی مردمی شد و افزود: سازمان‌های دولتی و غیر دولتی می‌توانند از طریق همکاری با مؤسسات قرآنی موجبات رشد بیشتر این مؤسسات را فراهم كرده و جامعه بهتر می‌تواند از نیروهای متخصص قرآنی فعال در مؤسسات قرآنی بهره‌مند شود.

مدیركل امور بانوان و خانواده استانداری فارس در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری دوره آموزش مجازی تخصصی و عمومی قرآنی ویژه بانوان در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: این دوره آموزشی با همکاری مؤسسه جامعةالقرآن الکریم و اهل البیت(ع) واحد بانوان برگزار می‌شود. 

وی ادامه داد: آموزش‌های تخصصی قرآن کریم شامل آموزش روخوانی و روانخوانی، تجوید، صوت و لحن و حفظ تخصصی کل قرآن کریم به همراه ترجمه و مفاهیم و برگزاری کلاس‌های کارشناسی ارشد است.

دستغیب پیش نیاز کلیه این آموزش‌ها را گذراندن دوره عمومی روخوانی و روانخوانی قرآن کریم عنوان کرد و افزود: پس از گذراندن دوره‌های آموزشی به افراد مدرک اعطا خواهد شد.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری فارس در ادامه گفت: با هماهنگی که با معاونت توسعه و منابع استانداری فارس انجام شده، کارکنان زن استانداری و خانواده‌هایشان و هم‌چنین خانواده‌های کارکنان مرد استانداری می‌توانند به‌صورت رایگان در این دوره شرکت کنند.

یادآور می‌شود، علاقه‌مندان شركت در این دوره‌های آموزشی قرآنی جهت اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره 09308972271 تماس حاصل كنند.

انتهای پیام
captcha