آلبوم موسیقی «ذکر و دف» در سنندج رونمایی می‌شود
کد خبر: 3970298
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲

آلبوم موسیقی «ذکر و دف» در سنندج رونمایی می‌شود

رئیس حوزه هنری استان کردستان از رونمایی از ‌آلبوم‌ موسیقی عرفانی «ذکر و دف» ‌با‌ صدای‌ خلیفه عبدالرحمان غوثی همزمان با سالروز سفر مقام معظم رهبری به استان کردستان و در آستانه عید سعید فطر چهارشنبه، 22 اردیبهشت‌ در پردیس سینما بهمن سنندج خبر داد.

به گزارش ایکنا از کردستان، امین مرادی، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان، امروز، 19 اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان کردستان ترویج مضامین رفیع اسلامی و انسانی و الگوسازی از طریق تولیدات ارزشی و نمونه را از اهداف و سیاست‌های محوری حوزه هنری در بخش موسیقی دانست و اظهار کرد: در این بخش توسعه تعلق خاطر نسبت به پیامبر اسلام(ص) و اهل بیت(ع) مورد توجه جدی حوزه هنری استان کردستان بوده است.

وی افزود: تولید و معرفی موسیقی فاخر و توجه به موسیقی عرفانی و محلی به منظور حفظ و حراست از آن از دیگر اولویت‌های کاری حوزه هنری در زمینه موسیقی عرفانی و مذهبی است.

رئیس حوزه هنری استان کردستان به اقدامات حوزه هنری استان کردستان در این زمینه اشاره و بیان کرد: حوزه هنری استان کردستان به منظور تشویق هنرمندان توانمند استان در چند سال اخیر به خلق آثار ارزشمند موسیقایی معنوی در زمینه‌ چاپ کتاب، آلبوم موسیقی و انجام پژوهش‌های کاربردی اقدام کرده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های حوزه هنری استان کردستان در بخش موسیقی عرفانی ادامه داد: برگزاری جشنواره بین‌المللی «دف نوای رحمت»، یادواره «سیدبهاء‌الدین شمس قریشی»، اجرای گروه 1000 دف برای اولین بار در دنیا در سنندج، معرفی سنندج به عنوان پایتخت جهانی دف و تولید آلبوم با موضوع موسیقی عرفانی از جمله اقدامات حوزه هنری در این بخش بوده است.

مرادی اظهار کرد: تولید آلبوم موسیقی عرفانی «ذکر و دف» با صدای استاد خلیفه عبدالرحمن غوثی و دف‌نوازی و همخوانی خلیفه علیرضا غوثی، میلاد جوانمردان و عرفانی غوثی یکی دیگر از اقدامات ارزشمند حوزه هنری استان کردستان در این بخش بوده است. این اثر فاخر همزمان با دوازدهمین سالروز سفر تاریخی و پر خیر و برکت مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به استان کردستان و در آستانه عید سعید فطر با حضور جمعی از مسئولان استان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و با حضور محدود جمعی از هنرمندان چهارشنبه، 22 اردیبهشت ماه در محل پردیس سینمایی بهمن سنندج رونمایی می‌شود.

رئیس حوزه هنری استان کردستان بیان کرد: در این آلبوم قطعاتی عرفانی در مدح حضرت رسول(ص) و معصومان(ع) در 11 قطعه از مقام‌های خانقاهی به زبان‌های کُردی و فارسی اجرا و عرضه شده است.

وی یادآور شد: تولید سه آلبوم موسیقی «گول هه نار» به صدای دیلان نصیری، «دَریاب و دُریاب» با صدای محی‌الدین شعبانی، آلبوم «کوسالان» با صدای هیوا شاه محمدی با گویش اورامی و عرضه کتاب «پرواز» نت‌هایی برای کمانچه اثر راشد بابا شهابی، کتاب دو جلدی«آموزش جامع دف نوازی» اثر‌ فرزاد عندلیبی، کتاب پژوهشی‌ «موسیقی اورامان» اثر‌ مهدی احمدی، کتاب پژوهشی‌ «مفهوم بند در موسیقی کُردهای مکریان» اثر‌ ‌کژوان‌ضیاء‌الدینی از دیگر آثار حوزه هنری در حمایت از هنرمندان عرصه موسیقی کردستان بوده است.

انتهای پیام
captcha