دشمن‌شناسی و مردمی و انقلابی بودن؛ شاخصه اصلی شهدای روحانی کردستان
کد خبر: 3970673
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰

دشمن‌شناسی و مردمی و انقلابی بودن؛ شاخصه اصلی شهدای روحانی کردستان

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سنندج گفت: آگاهی و دشمن‌شناسی، مردمی و انقلابی بودن سه شاخصه اصلی شهدای روحانی استان کردستان بوده است.

به گزارش ایکنا از کردستان، ماموستا اقبال بهمنی، رئیس مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سنندج در یادواره شهدای روحانی رمضان استان کردستان که امروز، 20 اردیبهشت‌ماه در سالن جلسات مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار شد، اظهار کرد: عالمانی آگاه و دشمن‌شناس، مردمی بودن و انقلابی بودن، سه شاخصه اصلی شهدای روحانی استان کردستان بوده است.

وی با اشاره به اینکه هر کدام از شهدای روحانی استان کردستان برای پیروزی انقلاب اسلامی سختی‌های بسیاری کشیده‌اند، افزود: چهار نفر از روحانیون کردستانی در ماه مبارک رمضان در شهرستان سنندج به درجه رفیع شهادت نائل آمدند که از این تعداد ماموستا ملا علی جلالی‌زاده و ماموستا مسلم جلالی‌زاده در ابتدای انقلاب و ماموستا محمد شیخ‌الاسلام و ماموستا برهان عالی در سال 88 توسط گروه‌ها تندرو به شهادت رسیدند.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سنندج بیان کرد: ماموستا جلالی‌زاده از روحانیون برجسته استان کردستان بوده که در اوایل انقلاب بیعت‌نامه مردم کردستان با انقلاب اسلامی را تقدیم امام راحل کردند و به دلیل پشتیبانی از دین اسلام و انقلاب اسلامی به مقام شهادت نائل آمد.

وی با اشاره به اینکه در اوایل انقلاب اسلامی روحانیون و ماموستایان کردستانی برای استقرار نظام مقدس انقلاب اسلامی سختی‌های بسیاری را متحمل شدند، بیان کرد: بعد از انقلاب در راستای استمرار انقلاب اسلامی نیز شهدایی از جامعه روحانیون در استان کردستان تقدیم انقلاب شده است که شهید ماموستا شیخ‌الاسلام و ماموستا عالی جزو همین دسته از روحانیون بودند.

ماموستا بهمنی افزود: یکی از دغدغه‌های اصلی ماموستا شیخ‌الاسلام در سنگر مسجد و خطابه، مدارس و مجالس دینی، در مجلس خبرگان رهبری و مجتمعات مردمی حفظ و حراست از نظام مقدس انقلاب اسلامی بوده است.

وی بیان کرد: گروهی از افراطیون به نام سلفی در ماه مبارک رمضان، در ماه مقدس و در مقدس‌ترین شب‌های قدر بعد از ادای نماز تراویح به شهادت رساندند.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سنندج با اشاره به اینکه جریانی که ماموستا شیخ‌الاسلام و ماموستا عالی را به شهادت رساندند، بسیار خطرناک‌تر هستند، بیان کرد: وظیفه اصلی دستگاه‌های فرهنگی امروز این است که نحله‌های انحرافی بیشتر به مردم و جوانان معرفی شود تا این گروه‌ها با نام دین جوانان را گمراه نکنند.

وی با اعلام اینکه ماموستایان با وجود شرایط نامساعد زندگی خود همواره ملجأ و پناهگاهی برای دوران سختی زندگی مردم استان بوده‌اند، افزود: روحانیون و ماموستایان در جامعه اثرگذاری خاصی را داشته‌اند و همواره در ظلم‌ستیزی، خدمات‌دهی، بیان دین، بیان قرآن و... الگو بوده‌اند.

ماموستا بهمنی یادآور شد: ماموستا و روحانیون با خدمتگزاری مؤثر به مردم در ترویج اصول و اندیشه‌های دین و اعتلا و توسعه فرهنگ دینی در جامعه، اثرگذاری خاصی را داشته‌اند.

مجید آوج

انتهای پیام
captcha