جمع‌آوری ۲۰ میلیون تومان زکات در سنندج
کد خبر: 3970791
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴

جمع‌آوری ۲۰ میلیون تومان زکات در سنندج

رئیس کمیته امداد شهرستان سنندج از جمع‌آوری ۲۰ میلیون تومان زکات نقدی طی سال جاری در شهرستان سنندج خبر داد و گفت: در این راستا اعضای شورای زکات شهرستان سنندج باید نسبت به هزینه کرد این میزان زکات جمع‌آ‌وری شده اقدام کنند.

به گزارش ایکنا از کردستان، غلام آرامش، رئیس کمیته امداد شهرستان سنندج، امروز، 21 اردیبهشت‌ماه در اولین نشست شورای زکات شهرستان سنندج اظهار کرد: بنا بر ابلاغ کشوری در سال جاری هم ارگان‌های حمایتی و هم مؤسسات و خیریه‌های می‌توانند نسبت به جمع‌آوری زکات فطریه اقدام کنند اما شفاف‌سازی و آگاه‌سازی لازم در هزینه کرد زکات فطریه در استان صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه جمع‌آوری زکات فطریه با مجوز شورای زکات شهرستان سنندج انجام می‌شود، افزود: در این راستا مؤسسات و خیریه‌هایی که قصد دارند نسبت به زکات فطریه اقدام کنند، باید هرچه زودتر نسبت به دریافت مجوز از شورای زکات اقدام کنند.

رئیس کمیته امداد شهرستان سنندج بیان کرد: 18 نفر از ماموستایان و امامان جمعه شهرستان سنندج به عنوان مبلغ زکات با کمیته امداد امام خمینی(ره) همکاری دارند که این تعداد ماموستایان دینی جذب کمیته امداد شهرستان سنندج شده‌اند.

وی با اشاره به آغاز رسمی اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی جامعه نسبت به زکات فطریه از نیمه دوم ماه مبارک رمضان، افزود: در فقه امام شافعی(رض) از ابتدای ماه مبارک رمضان تا عید فطر فرد می‌تواند نسبت به پرداخت زکات فطریه خود اقدام کند.

آرامش از جمع‌آوری 20 میلیون تومان زکات نقدی طی سال جاری در شهرستان سنندج خبر داد و گفت: اعضای شورای زکات شهرستان سنندج نسبت به هزینه کرد این میزان زکات جمع‌آ‌وری شده اقدام کنند.

ماموستا فایق رستمی، امام‌جمعه سنندج، در ادامه این نشست با اشاره به اینکه هدف از گردهمایی مسلمانان در مراکز دینی و پایگاه‌های نماز جمعه فقط ادای امور دینی نیست، اظهار کرد: تقویت احساس مسئولیت نسبت به یکدیگر و درک درد و غم‌های برادران دینی از گردهمایی در مراکز دینی بوده است.

وی با اشاره به اینکه جمعه به معنای تجمع و گردهمایی است، افزود: هدف دین مبارک اسلام از گردهمایی مردم بعد از یک هفته در روز جمعه به دور هم برای انجام مناسک دینی تقویت احساس مسئولیت بین مسلمانان است.

امام‌جمعه سنندج با اعلام اینکه دنیا محور رضایتمندی ذات باری تعالی از بندگانش است، بیان کرد: دنیا خانه صداقت و راستی برای کسانی است که حقیقت دنیا را درک کرده باشند.

وی ادامه داد: بیشتر معاملات این دنیا برای به دست آوردن شهرت، ثروت، مقام و جایگاه بوده است اما مؤمنان در دنیا اموال خود را با خدای متعال معامله می‌کنند و این همان نماد حقیقی این حدیث قدسی بوده که ثروتمندان در کره خاکی وکیل من هستند.

ماموستا رستمی با تأکید بر اینکه ثروتمندان، وکیل از سوی خداوند برای رسیدگی به نیازمندان هستند، گفت: افراد ثروتمند نیز بدانند ثروت آنان وسیله‌ای برای آزمایش خود به شمار می‌آید و آنچه نیاز واقعی خود می‌بینند را از اموال خویش استفاده کرده و مابقی را برای کمک به فقیران جامعه بپردازند.

امام‌جمعه سنندج به خدمات نهادهای حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی اشاره کرد و یادآور شد: کسانی که به این نهادهای حمایتی برای پرداخت زکات مراجعه می‌کنند، همان وکیل خداوند متعال بر روی کره خاکی هستند.

انتهای پیام
captcha