نشست تخصصی «نماز و رسانه» در کردستان برگزار شد
کد خبر: 3970933
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۳

نشست تخصصی «نماز و رسانه» در کردستان برگزار شد

نشست تخصصی «نماز و رسانه» امروز، 21 اردیبهشت در کردستان با حضور مدیر ستاد اقامه نماز استان برگزار شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، اکبر عظیمی، مدیر ستاد اقامه نماز کردستان امروز، 21 اردیبهشت‌ماه در نشست تخصصی «نماز و رسانه» نماز و نیایش به درگاه الهی در تمام ادیان آسمانی همواره مورد توجه بوده است، اظهار کرد: نماز ارتباطی بدون تشریفات و آسان با معبود ازلی است.

وی با تأکید بر سرمایه‌گذاری بر ترویج فرهنگ اقامه نماز افزود: راهکار مقابله با آشفتگی‌های امروزی جهان بنا بر وعده صریح قرآن برای نسل جوان نماز و ارتباط با خداوند متعال است.

مدیر ستاد اقامه نماز کردستان با اشاره به حدیث نبوی مبنی بر اینکه «نماز ستون دین است»، بیان کرد: در این راستا همه ما مسلمانان در مقابل ادای این فریضه دینی مسئول هستیم و هر کدام باید به وظیفه دینی و شرعی خود در این زمینه درست عمل کنیم.

وی با ایجاد شبهه در برگزاری و اقامه نماز در ادارات از سوی گروهی گفت: اداری کردن نماز هم مانع غفلت مسئولان از فریضه نماز و هم ترویج‌دهنده فرهنگ اقامه نماز بین کارکنان، مسئولان و ارباب رجوع است.

عظیمی با اشاره به اهداف ستاد اقامه نماز اظهار کرد: تلاش برای ترویج فرهنگ اقامه نماز بین آحاد جامعه از اهداف این ستاد بوده که زیرنظر دفتر مقام معظم رهبری تشکیل شده است و برهمین اساس ستاد اقامه نماز در سطح استان و شهرستان‌ها تشکیل شد.

وی با اشاره به اینکه شورای اقامه نماز استان سیاستگذاری‌های لازم در حوزه نماز را انجام خواهند داد، افزود: در کردستان سالانه برنامه‌های مشخصی در ستاد اقامه نماز استان تدوین می‌شود.

رئیس ستاد اقامه نماز کردستان یادآور شد: قشر دانش‌آموز و دانشجو از اولویت‌های جامعه هدف ستاد اقامه نماز استان است و علیرغم شیوع کرونا شیوه‌های مجازی را برای تبلیغ نماز و جذب افراد به اقامه نماز را در پیش گرفتیم.

انتهای پیام
captcha