پروژه پردیس سینمایی سقز؛ آماده ارائه خدمت به بخش فرهنگ و هنر
کد خبر: 3970992
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۵

پروژه پردیس سینمایی سقز؛ آماده ارائه خدمت به بخش فرهنگ و هنر

استاندار کردستان گفت: پروژه پردیس سینمایی سقز یکی از پروژه‌های مهم فرهنگی است که با کار جهادی در کمترین زمان ممکن با پیشرفت بیش از 90 درصدی آماده ارائه خدمت به بخش فرهنگ و هنر سقز است.

به گزارش ایکنا از کردستان، بهمن مرادنیا، استاندار کردستان امروز، 21 اردیبهشت‌ماه در بازدید از پروژه‌های عمرانی و فرهنگی سطح استان با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در جهت ارتقای زیرساخت‌های فرهنگی و هنری در استان اظهار کرد: پروژه پردیس سینمایی سقز یکی از پروژه‌های مهم فرهنگی است که با کار جهادی در کمترین زمان ممکن با پیشرفت بیش از 90 درصدی آماده ارائه خدمت به فرهنگ و هنر سقز است.

وی افزود: با افتتاح این پروژه در آینده‌ای بسیار نزدیک، ضمن ارتقای شاخص‌های فرهنگی و هنری استان، یک مکان آبرومند با استاندارهای لازم و امکانات و تجهیزات روز در سقز فعالیت خود را آغاز می‌کند.

استاندار کردستان با قدردانی از عوامل اجرایی این پروژه بیان کرد: افزایش سه سالن سینمایی و 489 صندلی سینمایی در کنار امکاناتی همچون گالری، کافی شاب، کافه کتاب و فضای مناسب فرهنگی در مرکز شهر سقز در مدت زمان یکسال در این شرایط سخت کرونایی نشان از اهتمام و دغدغه ارزشمند متولیان امر است.

وی توجه به بخش فرهنگ وهنر را از اولویت‌های برنامه‌ریزی در استان دانست و یادآور شد: خوشبختانه با گزارش‌های دریافتی و تلاش کارکنان حوزه هنری در آینده نزدیک علاوه بر این سه سالن، در سنندج 4 سالن سینمایی و در بیجار نیز 2 سالن سینمایی در مراحل پایانی خود قرار دارد که با افتتاح این پروژه‌ها 34 درصد سرانه صندلی استان افزایش پیدا می‌کند که در نوع خود بسیار ارزشمند است.

یادآور می‌شود؛ هم اکنون در استان کردستان در شهرهای سنندج، بیجار و مریوان پنج سالن سینمایی فعال است و با افتتاح پروژه‌های در دست اقدام حوزه هنری تعداد سالن‌های سینمایی استان به 14 سالن ارتقاء پیدا می‌کند.

انتهای پیام
captcha